Lage rugpijn, wie nog meer?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ben nu ruim 21 weken zwanger en de laatste tijd heb ik last van lage rugpijn, deze straalt uit naar mijn bilspier, ik heb dit vooral aan de rechtzijde.
Wie heeft dit ook? En wat kan ik er tegen doen?

Groetjes Mickey (21 wk + 3dg)

Hoi Mickey!
Ik herken jouw klachten echt goed! Ik ben nu 28 weken zwanger en idd rond de 21e week kreeg ik ook last van mijn onderrug en bil, echt heel vervelend!
De pijn wordt veroorzaakt door de verweking van je gewrichten en omdat je bekken langzaam aan een andere houding gaan aannemen ter voorbereiding opde bevalling.
Ik ben sinds gister begonnen met de cursus zwangerschapgym mensendieck.
Hier leer je heel veel  ten aanzien van  houding, staan, zitten, liggen enz. En er wordt ook goed in gegaan op deze rug-klachten.
Het was pas de eerste les maar ik denk dat ik er heel veel aan ga hebben en het is zeker, ook gezien jouw klachten een echte aanrader!!
Succes met je zwangerschap!
Groetjes van Bloem

hallo,

ik heb al enkele weken last van rugpijn. ik ben ervoor naar de huisarts gegaan.. en heb nu cesartherapie,krijg oefeningen en voel nu al een verschil als ik maar elke dag de oefeningen blijf doen.. dus zal als ik jouw was naar de huisarts gaan.

de eerste 4maanden van mijn zwangerschap had ik ook al rugpijn en tis nu gewoon weer terug. toen had ik geen therapie, daarom raad ik het je aan om echt naar de huisarts te gaan.

sterkte ermee.

liefs,

cis

32wk+1dg

Hoi hoi,

Ik had rond de 16e week precies dezelfde klacht. Ook met scherpe pijnscheuten. Volgens de verloskundige kwam dit inderdaad door de verweking van de banden. Ik heb er een paar weken flink last van gehad en nu is het al een paar weken helemaal weg. Mijn heupen zullen hun nieuwe positie wel hebben gevonden of mijn spieren zijn er nu aan gewend meer te moeten doen.

Als het te erg wordt en te lang duurt kun je je altijd laten doorverwijzen naar een fysiotherapeut. Die weten natuurlijk veel beter wat normaal is en wat niet en wat je eraan kunt doen. Ik geloof zelfs dat je tegenwoordig geen doorverwijzing meer nodig hebt maar gewoon zo naar de fysio kunt.

Groetjes juffie

ik had er bij de eerste heel erg last van en dat ging langzaam over in bekkenklachten: hetzelfde gebied.
nu begint het met 10 weken heel langzaam weer. ik heb er toen fysio voor gehad en dat hielp wel, maar het ging niet helemaal weg.
greet

Terug
Bovenaan