Lage rugpijn

Hallo allemaal, ik ben nu 38 weken zwanger en ik heb sinds week 37 heel erg last van mijn onderrug/stuitje. Eerst was dit alleen als ik veel bewogen had en tijdens het lopen, maar nu gelijk als ik wakker ben. Ik kan amper draaien in bed en als ik op mijn rug lig voel ik de pijn nog steeds. Is het normaal om het zo heftig te hebben? Ook tijdens het liggen? Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen. Omdat ik al best ver in de zwangerschap ben zie ik de fysio niet als een optie.
 
Ah vervelend hè!! Is het bij jou nog meer pijn gaan doen of een beetje hetzelfde gebleven? Ik denk namelijk dat als het erger word ik bijna niets meer kan. Ik kan nu nog wel wat lichtere huishoudelijke dingen doen met pauzes en bv korte afstanden lopen.
 
Hoezo is de fysio geen optie? Je kan mss even bellen om advies. Een zwangerschaps massage kan fijn zijn om het allemaal beetje los te masseren. Je ligt dan op je buik op zo een speciale stoel, heerlijk.

In bed deed ik die lange zwangerschap kussen achter mijn rug en dan tussen mijn benen door naar de buik. Dat lag heel fijn want dan had ik steun in de rug/heupen en kon dat rusten.

Ik vond de yogabal ook heel fijn, lekker rondjes draaien met de heupen of erop stuiteren.
 
Haihai! Ik had dat ook enorm op het einde! Wist niet meer hoe te liggen of bewegen. Wat bij mij enorm hielp was in bad gaan (maar er uit gaan voor het water is weggelopen anders is het zwaar opstaan) en een zwangerschapsmassage boeken! Klinkt heel stom maar is echt een verlichting dan.

Succes met de laatste loodjes!
 
[quote quote=10523387]Ah vervelend hè!! Is het bij jou nog meer pijn gaan doen of een beetje hetzelfde gebleven? Ik denk namelijk dat als het erger word ik bijna niets meer kan. Ik kan nu nog wel wat lichtere huishoudelijke dingen doen met pauzes en bv korte afstanden lopen.
[/quote]
Het is vandaag alleen maar erger ? en bij controle van de verloskundige kwam er ook uit dat er verder totaal geen beweging inzit ? dus voelt een beetje alsof ik pijn heb voor niks...
 
Ach ik leef met je mee! Hoop dat je je lieve baby snel in je armen kan vasthouden. Ik kan me voorstellen dat je nu heel ongeduldig aan het wachten bent. Ik heb dat nu namelijk al bij 38+1
 
Terug
Bovenaan