Lage rugpijn!

Hoi

Ik ben nu 17 weken zwanger van ons 2de kindje.
Ik heb sinds een week of 2 behoorlijk last van lage rugpijn en van mijn schaambeen.
Vannacht ook bijna niet geslapen.
Gister hebben we een programma gezien die vrouw had ook last van lage rugpijn en die zat al met 6 maanden zwanerschap aan het ctg-apparaat.
Daar schrik ik best wel van..aangezien ons dochtertje 6 weken te vroeg is geboren.
We hopen natuurlijk dat dit kindje lager in buik blijft zitten.
Van mijn dochtertje was ik misselijk tijdens de zwangerschap.
Ik ben nu niet misselijk geweest tot nu toe..
Woensdag 8 december om 16:00 moeten we weer naar de verloskundige.
Dan zal ik weleens vragen aan de verloskundige over die pijn.
Zaterdag 11 december hebben we een 3d-echo en dan kunnen ze ook het geslacht zien spannend.
Iemand ervaring hier met lage rugpijn tijdens de zwangerschap en wat zei jullie verloskundige hierover?

xxx
 
Hallo meid!

Ik weet niet hoe het zit met je werk maar zou het kunnen dat je nu toch teveel doet? Het kan natuurlijk een teken zijn dat je teveel inspanning hebt! Neem genoeg rust en ga in de middag ook even liggen! Ik denk dat je verloskundige dit soort dingen ook zal vragen!
 
Hoihoi,

Die lage rugpijn kan van je bekken klomen. Een tip. Neem op tijd rust en geef toe aan je lichaam als je even iets niet kan. Neem contact op met een bekken therapeut. Die kan je vaak helpen en tips geven over je houding. Heb zelf ook last van mijn rug gehad tijdens de eerste 16 weken van mijn zwangerschap en nu ben ik 36 weken zwanger en voel het weer opkomen de pijn. Ik moet voldoende en regelmatig mijn rust nemen. Heel veel succes de komende weken en hopelijk ben je snel van de pijn af.
 
hai,

Ik heb ook last van mijn bekken. Ben nu 27 weken en wordt steeds erger, vooral als ik net wat teveel doe en wil doen.
Ik heb maandag een afspraak met de fysio.
Ik heb wel gehoord dat het verstandig is om daar wat aan te doen, omdat het anders na je zwangerschap ook nog lang zeer kan blijven doen.

Succes ermee en ook met je echo!!

grts
Sam
 
Terug
Bovenaan