Lage spierspanning ???

Ik heb in een andere topic al vermeld dat mijn dochtertje van 13 maand nog niet veel doet jullie vertelde over jullie kind met een lage spierspanning.Ik ben erg nieuwschierig wat dat precies is? Mijn dochter haar ene armpje is wel dikker dan de andere, in het ene armpje zit namelijk een dikkeplooi en de andere niet?
 
Hoi,

Ik kan dat andere topic niet zo snel vinden dus weet niet precies wat ze wel/niet doet en weet ook niks over die plooi in haar arm (is wrs niks).

Veel kindjes hebben een lage spierspanning. Bijv. sommige  baby's doen er lang over om hun hoofdje omhoog te houden. Als je dochtertje motorisch nog niet veel kan kan je bij je HA of het CB vragen om een verwijzing naar een fysiotherapeut. Die weet precies hoe hij kindjes moet stimuleren en kan jou ook oefeningen leren die jullie samen kunnen doen.

Ik ben met mijn zoontje ook nij de fysiotherapeut en het helpt echt! Hij gaat vooruit en ik weet zelf ook beter wat we thuis kunnen oefenen. Hij vindt het ook nog eens erg leuk dus da's mooi meegenomen.

 
Mijn   dochter van inmiddels 2 heeft ook een te lage spierspanning. Met alle ontwikkelingen liep ze een klein beetje achter, maar met het lopen wel heel erg. Uiteindelijk met behulp van de fisio is ze gaan lopen. Ze liep uiteindelijk pas met 21(bijna 22)  maanden. Nu loopt ze de sterren van de hemel en rent het hele huis door.

Als je je zorgen maakt kun je altijd de fisio inschakelen. Zij kunnen dan kijken of er werkelijk wat aan de hand is. Hoe eerder hoe beter.

gr Linda
 
Terug
Bovenaan