Lage temperatuur

Hallo.
Mijn zoontje van 9 maanden heeft 3 dagen hoge koorts gehad. Sinds gisteren is de koorts gezakt. Deze avond om 20:00 had hij 36.4 toen heb ik hem wat extra aangekleed. Uur later weer gemeten en was het 35.7 terwijl hij meer kleding aan had.. nu snachts nog steeds een temperatuur van 35.7 de huisarts zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken maar dat doe ik toch? herkent iemand dit komt het vaker voor?
 
Hoe is zijn gedrag verder? Dat zegt vaak mee dan dit soort metingen. Voor koorts bij kinderen is dat ook een betere graadmeter dan het absolute getal. Hopelijk lijkt hij er zelf geen last van te hebben..
En niet vergeten dat je kindje 'al' 9 maanden is. Bij een pasgeboren baby is dit wel zorgelijk, maar op deze leeftijd (als we de huisarts mogen geloven) blijkbaar niet... Maar als je het niet vertrouwt.. Vandaag gewoon even de huisartsenpost bellen voor overleg. Succes! 
 
Ja herken ik! Zolang hij niet ontroostbaar huilde was het geen probleem. Zijn even met hem gaan douchen en daarna was het weer 36. Hij zat toen onderin de 35 graden. Van mijzelf heb ik trouwens ook een lage basistemperatuur (35,7 in de ochtend) dus wie weet heeft ie het van mij haha. Volgens recent onderzoek is het ook achterhaald  dat de gemiddelde temperatuur bij mensen 37 graden zou zijn alleen is de wetenschap er nog niet over uit of ze daar verder iets aan moeten hangen qua wat de 'norm' is voor koorts etcetera. Hoe is het nu met de kleine?
 
Onze peuter heeft altijd na koorts een dip van rond 35.5. Wij doen dan warm aankleden en goed warme melk drinken. Je voelt dan dat hij wat bijtrekt en na een dag of wat blijft het weer stabiel wat hoger. Huisarts zegt idd dat het geen kwaad kan. Ik heb wel het idee dat zijn basistemp laag ligt, en hij eerder koorts heeft dan een ander.
 
Baby's regelen hun temperatuur minder goed. Onder temperatuur normaal na koorts, had de onze ook.
 
Terug
Bovenaan