Lage vitamine b12 waarde

<p>Hi allemaal,</p><p>Tijdens bloedonderzoek rond de 12e week kwam eruit dat mijn vitamine b12 niet erg hoog is: 187 pmol/l. Verloskundige zij dat het iets aan de lage kant is maar dat mijn baby geen tekort heeft. Nu lees ik dat een laag vitaminr b12 gehalte ook een open ruggetje kan veroorzaken, omdag mijn waarde al niet zo hoog zijn maak ik me hier wel een beetje zorgen om. Waarschijnlijk niet nodig maar toch. Iemand ervaring met relatief lage vitamine b12 waarde en zwangerschap? Voel me verder prima trouwens!</p><p>Liefs</p>

mijn vitamine b12 waarde was bij het eerste bloed onderzoek 128. te laag dus. ik heb toen elke maand een injectie gekregen van de huisarts. tot 2 maanden terug toen de huisarts opeens wilde kijken wat mijn waardes gingen doen zonder injecties. Vandaag werd ik gebeld dat ze weer te laag zijn :/

Mijn baby heeft gewoon een dicht ruggetje en doet het verder goed. Maar een b12 tekort wordt wel degelijk doorgegeven aan de baby. Je kan even contact opnemen met je huisarts die kan dan zeggen of je extra vitamine kan slikken of dat je ook injecties nodig hebt. Tijdens de zwangerschap gebruik je meer b12 dus je waarde gaat echt nog dalen.

Ik zou me niet veel zorgen maken, maar sowieso altijd wel verstandig om extra vitamines te slikken zoals Gravitamon.

Ik had ook een ernstig tekort aan b12. Had er ook serieus last van. Moest 2x in de week om een prik voor de b12 en dat 5 weken lang. Daarna voelde ik me weer prima. Mijn zoontje is verder gewoon gezond 

Terug
Bovenaan