Lage weerstand door zwangerschap

Ik ben nu 8 weken zwanger en al voor de tweede keer flink verkouden/grieperig (Is geen corona ben getest).
Normaal gesproken ben ik zelden ziek of verkouden (1 keer per 4 jaar ongeveer).
Ik eet gezond. Ik vind dit erg vervelend, ben al moe en misselijk en doordat ik bijna constant zo verkouden ben krijg ik wein ik gedaan.
Herkent iemand dit? Of heeft iemand tips om dit te voorkomen/op te lossen?

 
Same here! Tijdens 1e en 2e in zomer zwanger niks aan de hand en nu met de 3e in de winter en nu continu

Vk zegt. Het houdt allemaal stuk langer aan. Tegen de tijd dat ik er weer vanaf ben komt er weer kind verkouden uit school dus 3 dagen later weer verkouden
 
Dat is normaal ja. Je weerstand wordt lager van zwanger zijn. Ik ben van de eerste niet zoveel ziek geweest, maar toen kwam ik ook niet zoveel in aanraking met virusjes. Nu heb ik een dreumes rondlopen. Ben nu 32 weken en al 4 keer verkouden geweest, waarvan 2 keer echt ziek met koorts en holteontsteking en lang hoesten, en 1 keer buikgriep. Grr grr..
Ze weten nog niet zo goed hoe het precies werkt en waarom het gebeurt. Lang dachten ze dat het kwam omdat je weerstand dus lager is zodat je de baby niet afstoot, of omdat je lichaam harder moet werken. Maar er zijn nu ook aanwijzingen dat je afweersysteem juist overactief reageert. Maar dat je sneller klachten krijgt is duidelijk. 
 
Terug
Bovenaan