lakentje over het hoofd.??

Hallo,

Mijn dochter is 10 maanden oud en als ze heeft geslapen en ik kom bij haar op de kamer heeft ze het lakentje losgetrokken en helemaal over haar hoofd liggen, elke keer schrik ik ervan.
toen ze nog jonger was deed ze ook altijd haar knuffel voor haar ogen leggen, maar dat is precies de zelfde grote als een spuuglapje ze deed dan haar duim of speen in de mond met dat lapje over haar ogen.Ze heeft nog steeds die knuffel in bed liggen en ik geef haar die ook altijd als ze gaat slapen, maar die raakt ze kwijt.

Wat zouden jullie doen ze ligt ook altijd in een slaapzak te slapen, kan ik haar alleen in een slaapzak in bed leggen en de dekens eruit halen?

Groetjes Willy

hoi hoi,

natuurlijk kan je het lakentje weg halen alleen zou ik dan wel een winter slaapzak aan trekken met lange mouwen.
mijn dochter tessa slaapt wel met deken maar ze ligt er eigenlijk nooit onder dus doe ik haar een dikke slaapzak aan daaronder heedt ze een romper met lange mouwen en een dunne pyjama.
ze heeft het nooit koud.

maar wat ik zou doen is het lakentje wat korter op maken zodat ze wel een lakentje voelt over haar heen anders wil ze straks helemaal niet meer onder een dekentje slapen

succes ermee

gr shirley mama tessa 11 maanden

Hoi,

Ik zou ook zeker het lakentje weghalen.
Yordi deed dat met 5 maanden al. Die vond ik toen ook helemaal onder de laken. Ben me toen kapot geschrokken.Ik heb hem vanaf die tijd toen alleen in een slaapzak in bed gelegd. Yordi heeft een tutlap die hij over zijn gezicht heen legd.
En dat doet hij nu nog steeds.
Ook ik heb Yordi dan een winterslaapzak aan, maar niet met lange mouwen. Gewoon een winterslaapzak zonder mouwen,want Yordi heeft ook nog een pyama aan en zo heeft Yordi het toch warm genoeg.

Liefs marielle

Hoi,

Misschien moet je nog een knuffel/tutlapje in bed leggen? Er zijn kindjes die het prettig vinden om iets op hun ogen te leggen.
Maar je zegt zelf ook dat ze dit al heel lang doet, dus ze doet het op zo'n manier dat ze wel door kan ademen.
Doen waar jij je goed bij voelt!

Liefs Reneke

heyhey

ik kan me voorstellen dat je er van schrikt ja.
maar reneke heeft ook een goed punt.
ze doet het vaker, op een manier waardoor ze wel kunt ademhalen.
dus inprinciepe niks aan de hand.
als je het fijner vind   kan je ook gewoon het dekentje weg halen.
wat is de temp. in haar kamertje?
als het koud is, kan je idd een winterslaapzak aan doen.
is de temp. aangenaam, kan je een dunner slaapzakje aan doen.
in nathalia haar kamertje is het rond de 14 graden op dit moment, ze slaapt nog in een winterslaapzak en een deken. (deken schopt ze vaak weg, dus die ligt er eigenlijk meer voor de lol haha)

doe wat je zelf het prettigst vind!
enne.... ik heb het al vaker tegen andere gezegd:
mocht ze sochtends wakker worden met koude handjes/wangetjes....
niks aan de hand! dat is niet erg. als de rest van haar lichaam maar warm is.
en dat is het wel hoor, in een romper,pyama en winterslaapzak.
zeker met deze temperaturen buiten.

liefs, do

Terug
Bovenaan