Lang bv geven

<p>Hallo mama’s,</p><p>Binnenkort is onze dochter 11 mnd. Ze krijgt nog steeds bv en aangezien ik het bij onze eerste twee kinderen niet langer dan max 9 mnd heb gegeven weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik kan verwachten.. </p><p>Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik vanaf het begin heb geroepen dat ik er binnenkort mee ging kappen en anders rond 12 mnd omdat ik het best zwaar vind.. </p><p>Maar tot mijn verbazing gaat het goed en merk ik hoe prettig ik die momenten samen vind :) </p><p>Ik ben benieuwd naar jullie eerlijke ervaringen, waarom geef je na 12 mnd wel/geen bv, zoja, wat is de frequentie van het voeden en hoe je uiteindelijk gestopt bent. Is het dan ook nog pittig en waar kan ik me beter op voorbereiden?</p>
 
Hoi, ik snap je twijfels.  Hier mijn ervaring, hopelijk heb je er iets aan. 
Mm dichter heeft van 5maanden tm 10 maanden heel slecht gedronken. Ze wilde alleen bv als ze sliep (fles wilde ze al helemaal niet dus was geen optie). Ik vond dat best zwaar, omdat ik dus weer nachtvoedingen had. Ik wilde toen bij 12 maanden stoppen.  Uiteindelijk ging ze dus bij 10/11 maanden wel weer drinken en vond ik de momenten heel fijn samen.  Nu is ze 16 maanden en drinkt ze meestal nog 2x per dag. Alles wat ze nu drinkt is extra dus ik voel geen druk meer. Als ik geen tijd of energie heb (nu 6maanden zwanger) dan sla ik het over. Gaat prima en is dus echt alleen de lekkere fijne momentje samen . 
Over stoppen kan ik dus niks zeggen.. maar voor mij en mm dochter is t geen probleem als ik een keer oversla. 
Doe vooral wat voor jullie goed voelt!
 
Hoi, ik snap je twijfels.  Hier mijn ervaring, hopelijk heb je er iets aan. 
Mm dichter heeft van 5maanden tm 10 maanden heel slecht gedronken. Ze wilde alleen bv als ze sliep (fles wilde ze al helemaal niet dus was geen optie). Ik vond dat best zwaar, omdat ik dus weer nachtvoedingen had. Ik wilde toen bij 12 maanden stoppen.  Uiteindelijk ging ze dus bij 10/11 maanden wel weer drinken en vond ik de momenten heel fijn samen.  Nu is ze 16 maanden en drinkt ze meestal nog 2x per dag. Alles wat ze nu drinkt is extra dus ik voel geen druk meer. Als ik geen tijd of energie heb (nu 6maanden zwanger) dan sla ik het over. Gaat prima en is dus echt alleen de lekkere fijne momentje samen . 
Over stoppen kan ik dus niks zeggen.. maar voor mij en mm dochter is t geen probleem als ik een keer oversla. 
Doe vooral wat voor jullie goed voelt!
 
Leuk topic. Ik zit een beetje in het zelfde schuitje.
Inmiddels zijn we 9 maanden onderweg en hoop ik dat we 1 jaar vol maken.
Maar het woordje stoppen is in mijn hoofd zoooo grooot! Ik heb altijd geroepen ik ga niet lang voeden, maar bij de gedachte aan stoppen krijg ik al koude rillingen. Die fijne momentjes samen komen namelijk nooit meer terug!
Inmiddels drinkt hij nog maar 3x, en kolf ik dus nog 1x op werk. Alleen als hij ziek is, ontroostbaar of snachts krijgt hij extra maar dat is maar zelden.
We zien wel hoe lang we doorgaan.
 
Mijn dochter is nu 9 maanden, dus nog geen ervaring met stoppen. Op Facebook is het borstvoedingsforum, daar zijn veel vrouwen die lang voeden of lang hebben gevoed.  Ik denk dat je daar meer antwoorden gaat krijgen.
 
Ik heb mijn dochter een jaar borstvoeding gegeven. Had al vanaf de geboorte in m'n hoofd om het een jaar te geven en was er daardoor ook geestelijk wel klaar mee toen het zover was. Rond 11.5 maand kreeg ze nog maar 1x per dag. Net na haar 1e verjaardag ben ik helemaal gestopt. Ze dronk toen ook niet veel meer. Gewoon zonder bv naar bed gebracht en ging meteen goed. Verder geen stuwing ofzo gehad. De eerste tijd miste ik wel de momentjes samen, maar vond het ook wel heel fijn dat ik eindelijk weer eens savonds weg kon of dat iemand anders haar naar bed kon brengen zonder dat ik dan nog moest kolven. 
 
Terug
Bovenaan