Lang in het vliegtuig

Dag moedertjes,
Wat zijn jullie ervaringen met jullie baby's lang meenemen in het vliegtuig? We willen in sept op vakantie met onze dochter (dan 6 maanden oud) en zitten nog te twijfelen waar we heen zullen gaan. Ze is hartstikke rustig en als ze op schoot zit is het al helemaaaal goed. Ik hoorde dat er speciale "hangbedjes" zijn?
Groetjes,
Michelle
 
Ik ben zelf nog niet met mijn zoontje in het vliegtuig geweest, maar werk op een reisbureau. Je zou je verbazen waar mensen hun, soms pasgeboren babies mee naar toe nemen, de hele wereld over! Vraag als je boekt of je reisbureau een baby basket (zo'n hangbedje) wil aanvragen voor vertrek. Dit zul je waarschijnlijk niet 100% gegarandeerd krijgen, maar misschien geeft het je net een voorsprong op andere ouders die ook vliegen, want er zijn maar een beperkt aantal stoelen in een vliegtuig geschikt voor deze basket's. Al moet ik wel zeggen, dat je kindje er met 6 maanden misschien al te groot is.

Van de meeste ouders hoor je na de reis dat het allemaal prima is gegaan. Als je gewoon een korte vakantie wilt doen, zou je kunnen kijken naar bestemmingen die niet zo ver zijn, zoals Mallorca, Menorca (2 uur) en Portugal (3 uur). Ook alledrie best kindvriendelijke bestemmingen.

Verder zou je kunnen kijken naar een bungalow. Als je begane grond zit, kun je soms iets makkelijker even met een babyfoon bij het zwembad gaan zitten als je kindje slaapt. Je kunt ook je voorkeur voor een bungalow dicht bij zwembad of andere faciliteiten doorgeven.

Tanya
 
Let er wel op dat je op sommige bestemmingen, zoals bv de canarische eilanden met een beganegrond appartement meer kans op kakkerlakken hebt. Die komen nou eenmaal voor in die landen. Vaak helpt het ook als je heel vroeg incheckt om verzekerd te zijn van een basket. En bel desnoods zelf de luchtvaartmaatschappij waar je mee vliegt om te vragen of je de kinderwagen meteen bij het inchecken moet inleveren of dat dat op het laatst pas hoeft. Dat verschilt nog weleens per maatschappij. En inderdaad, als je kiest voor bestemmingen met maximaal 3 uur vliegen is het volgens mij goed te doen. Let wel op bij de keuze van het land voor vaccinaties van je kind. Voor Turkije bv is het goed om een hepatitisvaccinatie voor je kind te regelen.
 
Hoi,

Wij zijn net terug met onze dochter (bijna 6 maanden) uit Portugal. Prima gegaan. Ik geef nog bv en heb haar 2 keer aangelegd in het vliegtuig en verder ging het prima. Ik heb haar op schoot gehouden, baskets kun je meestal niet huren op korte chartervluchten. Ze passen er meestal ook niet meer in met een half jaar of ouder. Ons is het prima bevallen, ze heeft even gehuild bij het landen, maar verder ging het best, lekker op schoot geslapen, rondgekeken, gegeten, prima dus.

Succes!!
Petra
 
hoi michelle,

Wij zijn net terug uit Italie. Onze zoon is bijna vijf maanden en het ging echt prima. Vlucht geen enkel probleem, dalen dolle pret, ventje had het prima naar zijn zin.
Was achteraf wel heeeeel blij dat we maar een korte vlucht moesten maken. Rondom zo'n reis is er toch veel "drukte": inpakken/naar vliegveld gaan/inchecken/ wachten voor boarden/wachten op koffers. Allemaal erg interessant. En onze kleine besloot Alles mee te maken. Bijna niet geslapen dus. Slapen op schoot klinkt leuk. Maar soms moet je opstaan omdat er iemand langskomt, krijg je eten, enzovoort.

Tip: als je in het buitenland een auto huurt, heb je vaak je maxi-cosi nodig. Handig in het vliegtuig; op de terugweg was er naast ons een lege stoel. Ons kindje kon toen de hele weg in de maxi-cosi op de stoel blijven. Ook met opstijgen en landen dus.

Fijne vakantie!

Mireille
 
Terug
Bovenaan