lang kind

Onze zoon is bijna vijf maanden. Bij zijn geboorte was hij al 60 cm en zijn groei gaat onverminderd door, hij was vorige week op het consultatiebureau (na 20 weken) al 75 cm (en 8 3/4 kilo). In de bak van de wagen heeft hij maar een paar weken gelegen, met twee maanden ging hij al over op de wandelwagen en nu voorzien we binnenkort problemen als hij uit zijn maxi-cosi is gegroeid. In een autostoeltje kan hij nog niet omdat hij nog niet kan zitten en bovendien lijkt me dat ook nog wat vroeg i.v.m. zijn nek. Wie heeft ook een lange baby en kan ons iets van haar/zijn ervaringen vertellen? Alvast bedankt!
 
Hallo,
Onze zoon is nu bijna 6 maanden. Bij zijn geboorte was hij 50cm en woog 3,634kg. Hij is nu 71cm en weegt 8,85kg. Op het consultatieburo werd ons verteld dat hij wel in een grotere autostoel mag. Hij staat op de slaapstand. Vooral omdat hij een grote baby is mocht dit. We hebben er (van maxi-cosi) een verkleiner bijgekocht. Dit werkt er goed. In de maxi-cosi zat hij alsof hij een hot-dogg is. Hij vond het ook niet prettig meer.
Mijn zus heeft een autostoel van de hema waar de kleine al vanaf het begin in mocht. De stoel stond dan (net als bij de maxi-cosi tegen de rijrichting. Nu is de kleine groter en staat hij als een gewone autostoel.
Groetjes
 
Mijn dochtertje is nou niet zoó lang, maar wel een lekker stevige meid. En dat komt niet door het vele eten.
Ik heb haar al bij 4mnd in de buggy gezet. En bij 5 mnd in de autostoel.
Bij het tillen van de maxi cosi kreeg ik vreselijk last van mijn schouders.
Ook heeft ze een spreid broek ivm de heupjes. Daarom past ze helemaal niet meer in de maxicosi. De gordels zijn te kort omdat ik de zitting op moet vullen, om de beentje boven de zijkanten te krijgen.

Als je een kinderstoel hebt die onderuit kan, kan het echt geen kwaad. Alsof ze lekker liggen in een maxicosi. Lijkt mij niet.
Succes
 
ik heb ook een lang kindje, ik krijg er ook veel commetaar op in de omgeving.
niet zo van , goh wat een leuk kindje maar: jeetje die is groot!!
en dat vindt ik vaakk best jammer, want het is toch een babietje!
hij is 6 mei dit jaar geboren, woog toen 4250 gram en was 52 cm lang.
met 20 weken was hij 68 cm lang en woog 7600 gram.
toen hij 10 weken was paste hij al niet meer in de kinderwagen en de maxi-cosi gebruik ik ook liever niet meer want daar zit hij niet lekker meer in.
toen ledge ik hem maar wat vaker op zijn buikje omdat hij daar sterkere spieren van kreeg, dat adviseerde het cb ook.
omdat hij anders dus ook , net als bij jou, niet in een autostoel kan. en nu draait hij zelf op zijn buikje (dat heeft hij zich helemaal zelf geleert)
maar ik moet je zeggen, hij heeft het niet van vreemd want wij (mijn man en ik) zijn ook best lang en dat ervaar ik best positief... en dan denk ik maar weer "ach.. laat ze maar zeuren, later maakt het toch niet meer uit"
en jongens zijn ook wat groter dan meiden!
groetjes M
 
Hooi,

Inderdaad behoorlijk irritant die reacties. Heb zelf een zoontje van 7,5 maand. Is nu 76 cm lang en weegt ruim 11 kg. Het eerste wat mensen zeggen: goh wat een flinke maar ach; als het maar gezond is. Alsof het niet goed is dat hij al flink en groot is voor zijn leeftijd. Bah.

Maar goed, Tijn was ook al heel snel uit de wandelwagenbak gegroeid en zit nu fijn in de buggy. Gaat supergoed. Wel zit hij in de auto nog steeds in de maxicosi omdat de verkoper in de winkel ons een autostoeltje afraadde...dit zou gevaarlijk zijn als ze nog niet zelfstandig kunnen zitten. Het consultatiebureau spreekt dit tegen, maar we nemen toch maar het zekere voor het onzekere. Hij zit al wel stevig maar nog niet goed genoeg voor de autostoel.

Geniet allemaal van jullie grote kleintjes!

Groetjes....
 
Terug
Bovenaan