lang leven de hormonen?!

sinds maandag is Jari al niet te harden als het om eten en drinken gaat.
het gaat zelfs zover dat hij gaat overgeven als hij eten voorgeschoteld krijgt.maar snoep (wat hij van oma krijgt) gaat er zonder pardon in!
nou tot net..ik zat naast hem en dacht ik maak soep en een broodje knak dat vind hij normaal wel lekker..en het begon weer van voor af aan..kokhalzen tot overgeven aan toe..toen brak de klomp!
ik werdt wel zo kwaad op hem dat ik hem pakte en naar de gang sleurde en daar een tik op zn kont gaf..waarop mijn vriend dan ook nog eens heerlijk reageerd dat ik rustig moest doen..
nou die kreeg ook even de wind van voren! hij zit zich niet heel de dag op te vreten van binnen als meneer weer eens niet wilt eten!
pfff normaal zou ik wel wat meer kunnen hebben,maar nu had ik het echt even gehad ermee..
heb erna even een gesprekje met hem gevoerd dat mama het niet leuk vind als hij niet eet.en dat hij dan ook ziek wordt enz enz enz..
nu ligt hij in bed en morgen maar weer met een schone lei beginnen!
nog meer van jullie die snel geprikkeld zijn ? ofja sneller dan normaal ?

Liefs Kim

Ik herken het wel hoor! Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat deze leeftijd (bijna 4, net 4) ook behoorlijk aan het uittesten is. Hoever kan ik gaan, brutaal worden, papa en mama tegen elkaar uitspelen. En met dat kokhalzen probeerd hij gewoon zijn zin door te drijven (doet Delani ook). Als Delani niet wil eten, prima, maar dan krijgt ze ook helemaal niets meer de rest van de avond. Alleen water, daar kan ze het mee doen. Vervolgens gaat ze heel theatraal lopen janken dat ze honger heeft. Pech, morgenvroeg na 7 uur ben je de 1e zeg ik dan. En daar hou ik me ook aan. Dit heeft een paar dagen geduurd, nu weet ze dat ik het meen. Maar soms, net wat je zegt, is het lontje net even wat korter en sleur ik haar ook op de trap. Dan is ze de hele dag al bezig en dan is dat net de druppel.
Als ik zie hoeveel kinderen van die leeftijd een grote mond hebben tegen hun ouders! Ik pik dat echt niet en dat weet ze inmiddels ook.

Het hoort een beetje bij de leeftijd en het ligt een beetje aan de hormoontjes. Idd, morgen weer met een schone lei beginnen!

Liefs!

Soms ben ik wel snel geprikkeld en in tranen omdat ik het binnen probeer te houden... Heb een zoontje van 1 jaar en 7 maanden die ook al lekker een eigen willetje heeft, dan moet ik soms ook doorbijten als hij niet naar bed wil of niet wil eten, en ja dan val ik soms ook uit.
Hormonen je hebt ze blijkbaar nodig in je zwangerschap, maar van mij mogen ze gestolen worden...

Hier nog een mama die soms een wat kort lontje heeft. Yordi wordt 16 jan 2 jaar en is dus al een poosje lekker aan het puberen.( zat hij al vroeg in) Soms zijn er dus ook dagen indd en dan kan ik hem wel achter het behang werken.( scheelt dat onze muren gesaust zijn) Ook ik hou gewoon stug vol als hij van mij iets niet mag. Nou dan breekt de hel los hierzo. Hele tirades, krijsen en enz komt voorbij. Ik negeer hem dan en vraag later of zijn boze bui voorbij is. Maar soms trek ik het ook echt niet meer en dan gaat meneertje ook rustig even op de gang zitten hoor. PFFFF!!!!!!! En dan moet je vooral zo'n dag hebben dat alles tegen zit en dat manlief hoe goed hij het ook bedoeld, zegt rustig maar lieverd, komt wel goed. GRRRR!!!!
Ik wou ook dat die stomme hormonen weg waren, want wie dat heeft uitgevonden...........

Liefs marielle

zo we stonden vanmorgen op en hij was poeslief! hij was zo geschrokken van mij gister dat hij nu wel al een halve bterham opheeft..ik sta er op dat hij die boterham helemaal opeet! al doet hij er de hele dag over!
ineens heb ik het liefste kind van de wereld!

@nicole pff ja ik pik dat ook echt niet zoon grote mond..vooral nu die paar dagen basisschool zijn alweer teveel geweest..daar ztten die "kwajongens" en ik wil echt niet dat jari zoon brutaal rot kind wordt..daar heb ik zoooon hekel aan!
zal nog wel wat worden straks!

@Eshter dan bereid je maar verder voor op deze leeftijd ;-)
had altijd het liefste mannetje van de wereld tot 2 weken geleden..

@marielle ja die hormonen mogen van mij ook weggenomen worden..maar daar moeten we helaas nog even op wachten hahaha.

owja en met mijn vriend heb ik afgesproken dat hij..als hij vrij is de komende dagen naar jari mag omkijken ;-)
dan weet hij wat het is!
want dat vind ik nog eens extra frustrerend als hij mij gaat vertellen dat ik "rustig" moet blijven..

Ik heb een ADHD zoon van 8, die het bloed onder mijn nagels vandaan kan halen, meestal onbewust maar ook vaak bewust. Normaal heb ik redelijk veel geduld met hem, maar nu ik zwanger ben ook echt niet hoor.

Verder heb ik een peuter meisje van 2 jaar en 4 maanden. Die is meestal wel lief, maar kan ook zo haar dagen hebben.

Maar idd, als mijn man commentaar heeft, doet hij het maar lekker zelf hoor.

Ik herken het wel jaaa kan er nu al helemaal niet tegen als mn dochter huilt om niks!!! Normaal ken ik er al niet tegen maar merk dat ik nu sneller uit mn slof schiet!

En als mijn man dan moppert op me dat ik uit mn slof schiet dan...:-@@@ hahaha ontploft de boel dus hij zegt niet veel meer hahah...

Sterkte voor alle hormonenbommetjes..

Terug
Bovenaan