Lang moe na oorontsteking en antibiotica kuur

<p style="text-align: center;">Hi mensen, onze zoon van ruim 1.5 heeft een dubbele oorontsteking. Na een aantal dagen fixe koorts (39.8 op z'n hoogst) gestart met een antibiotica kuur (amoxicilline). Na de kuur van een week bleef hij erg moe en hangerig. Ik dacht dat hij moest aansterken na de eerste kuur en het ziek zijn. Een kleine week na het beëindigen van de antibiotica kuur viel hij (kort) weg in mijn armen en heb ik meteen de huisarts gebeld. De oorontsteking was er nog en het weg vallen kon over vermoeidheid zijn of flauw vallen... Nu zijn we op dag 5 met de 2e antibiotica kuur maar ik zie nog weinig verbetering. Hij heeft geen koorts meer maar is nog erg moe en hangerig en wil bijna niet spelen. Kennen jullie dit? Kan dit komen door de antibiotica of de ontsteking? En hoelang mag zoiets duren? </p>
 
Bedankt voor je fijne reactie..... Ik spreek de dokters echt vaak genoeg. Vraag me alleen af of er mensen zijn die het herkennen. Zo'n lange nasleep van oorontsteking/antibiotica. Vraag niet om medisch advies, dat laat ik aan de artsen over. 
 
Op het moment dat je vraagt hoelang zoiets mag duren en of dit komt door de antibiotica en oorontsteking lijkt me dat toch echt medisch advies. 
Qua herkenning: heb 2 jaar geleden zelf ook een fikse middenoorontsteking gehad en heb er zeker 2 weken afgelegen. Hopelijk is jouw kind er snel weer boven op.
 
Hoi,
Mijn zoontje nu net 1 jaar heeft een december fikse keel en oorontsteking gehad en heb het idee dat het nooit helemaal weg is geweest (de oorontsteking) ze kunnen er zo een last van hebben ook vd AB kuur. In januari wederom een kuur gehad voor oorontsteking en omdat dit de 3e was in korte tijd verwijzing gevraagd voor de KNO arts hij geeft beoordeeld dat hij buisjes zal gaan krijgen. IP zou hij als de AB aan slaat na een paar dagen zich al beter moeten gaan voelen wanneer dit niet t geval is nogmaals huisarts raadplegen en evt vragen voor overleg met de KNO arts. Heel veel beterschap!!
 
Terug
Bovenaan