lang ongesteld

Hai Meiden,

Vorige week vrijdag (10/3) werd ik ongesteld, dan heb ik altijd 1 à 2 dagen wat licht bloedverlies en dan pas vanaf dag 3 megakramp en megabloedverlies (haha wat klinkt dat leuk ahum). Vandaag zit ik dus in dag 9 van mijn cyclus, als het goed is heb ik dinsdag 21/3 mijn eisprong (met een cyclus van ca. 26 dagen).

Maarja, zelfs vandaag heb ik nog wat heel licht bloedverlies. Het is bijna niets, en ook alleen maar op het toilet, vind ik zo niet fris! Ook met het oog op sex etc. Hebben jullie dat ook? Of zijn jullie heel kort ongesteld? Ik heb dit altijd wel, maar ben wel sinds mijn menstruatie met tarwekiemolie capsules gestart.

Groetjes
Snoepey

Nou, da's toevallig. Ik loop een dag voor op jou. Ik heb hetzelfde. Gister/vannacht het laatste bloedverlies, bijna niks. Volgens mij, moet ik hard terugdenken, had ik dat ook voor ik begon met de pil. Lange menstruaties. Maar wat is lang? 7 Dagen is wel normaal. Tijdens gebruik van de pil worden ze korter.
Maar waarvoor is de tarwekiemolie?

Hoi Snoepey..

Nou, ik heb dat dus ook.
Ik heb bijna 10 jaar de pil geslikt. Werd altijd op maandag ongi, was dan 2 dagen vrij erg en dan 3 dagen een beetje en op zaterdag was t weg.
Ik ben nu vanaf januari gestopt met de pil.
De eerste keer werd dus zoals hierboven beschreven ongi maar de 2e keer was het heel anders.
Ik was 1 dag een beetje ongi, niet eens zo erg als ik normaal 2 dagen lang ben.
Daarna ben ik een hele week een heel klein beetje ongi geweest.
Dus ook heel anders als ik gewend was. Het was heel erg weinig maar het heeft wel  8 dagen geduurd.
Vraag me niet hoe het komt maar het is wel heel herkenbaar dus.

Liefs, Ilse.

Hey, bedankt voor jullie reacties, weet ik in elk geval dat ik niet de enige ben. Om mij heen hoor ik alleen maar meiden / vrouwen die maar 5 dagen og zijn, dan denk ik: dat wil ik ook!! Slik al 6 jaar geen pil meer en heb 1x een miskraam gehad, na die miskraam waren mijn menstruaties nog veel heftiger. Moet zeggen, gisteren was het bloedverlies over, dus vanavond gaan we maar klussen, wie weet!

Snoepey

Na het stoppen met de pil moet je lichaam zijn eigen ritme weer vinden. Dan is denk ik alles mogelijk. Ik had  met de pil  ook maar een paar dagen. Het begon altijd heftig. 's Morgens en dan na een uur begon de buikpijn. Soms hoofdpijn vooraf. De laatste keer (en dus de 2e keer na de pil) was het niet echt veel. Maar wel lang. De eerste keer na de pil was het meer dan normaal met de pil. HHmmmm..........ingewikkeld. Maak je maar niet druk, het is echt normaal. Ben blij dat alles functioneert! In the after-pil-life. Dacht van die pillen elke dag af te zijn.......zit ik aan de foliumzuur; houdt het nooit op?

Claske, ik slik al 6 jaar geen pil meer, dus daar zal het niet van komen. Heb inmiddels al een keer een miskraam gehad en daarna was de menstruatie veel heftiger (tot een jaar daarna). Nu lijkt het zich weer te stabiliseren gelukkig. En idd, foliumzuur, tarwekiemolie, ach het is en blijft voor een goed doel!

Terug
Bovenaan