lang slapen en slecht eten

Hoi

Mijn dochter is nu 2 maanden oud. En mijn vrouw en ik zitten met onze handen in het haar....

Tot 2 weken geleden dronk mijn dochter goed, dwz een 120cc flesje zat er met 20 minuten in. Sinds twee weken gaat de eerste 40 tot 60 cc van het flesje er met gemak in. Daarna wil mijn dochter eigenlijk niet meer, met moeite krijg je er dan nog 60 cc bij, maar eigenlijk wil ze slapen na de 60 cc.

Als ze ligt te slapen wordt ze eigenlijk ook niet wakker omdat ze honger heeft. Ze is wel gezond voor zover we er verstand van hebben. Maar zoals jullie je voor kunnen stellen maken we ons grote zorgen.

Wie, wie o wie weet een oplossingsrichting.

Groet,

Tom

hallo papa,
eerst maar eens wat vragen;)
is het fv of gekolfde bv? en hoe lang zit er tussen een voeding?
misschien is het speentje te klein waardoor ze heel hard moet zuigen en zo moe is daardoor dast ze in slaap valt.
of misschien is ze te moe doordat jullie haar wakker maken voor een voeding?
als je bv nu nog elke 3 uur voed mag je nu zeker naar de 4 uur, dus 5 flessen overdag!

ik hoop dat je hier wat aan hebt!
groetjes martine
(demi is 11 weken)

Hoi Martine,
Dank je wel voor je reactie...De antwoorden op je vragen staan er onder

is het fv of gekolfde bv? en hoe lang zit er tussen een voeding?
--> we geven fles voeding, na een borstonsteking is de borstvoeding gestopt
er zit 4 uur tussen de flessen.

misschien is het speentje te klein waardoor ze heel hard moet zuigen en zo moe is daardoor dast ze in slaap valt.
--> We gebruiken nu de avent speen met twee gaatjes, drie gaatjes wel geprobeerd maar daar verzuipt ze als het ware in.

of misschien is ze te moe doordat jullie haar wakker maken voor een voeding?
--> We maken haar niet wakker, ze wordt van zelf wakker, maar wil dan gewoon niet eten,
als het ware.

als je bv nu nog elke 3 uur voed mag je nu zeker naar de 4 uur, dus 5 flessen overdag!
--> Zie vraag 1

Groetjes

Tom
(vader van Sofja 11 weken oud)

Terug
Bovenaan