Lang slapen ochtend

Hoi dames
Hulp gevraagd ;) want ik snap het niet meer.
Ons zoontje slaapt vanaf 10 maanden 2x , de ochtend en middag. Dit was begin deze week dus ongeveer 9.30-11.00 en 13.30/14.00-15.30 en 19.00 naar bed. Hij is 15 maanden trouwens.

De afgelopen 3 dagen wordt hij niet wakker om 11.00 maar 13.00!! Ik ben niet van het wakker maken, maar dit gaat niet goed in de middag. Gisteren toch nog even geslapen einde van de middag en sliep 19.00 meteen weer. Hij lijkt het wel nodig te hebben maar nu kom ik in de knoei met de broodmaaltijd die op 11.30 staat ( thuis en kinderdagverblijf).

Is dit het teken dat hij overgaat naar 1 slaapje? Maar 9.30 is hij al echt op, moet ik dan echt gaan rekken, zoals overal beschreven staat?

Ik ben op zoek naar ervaringen, tips en adviezen.

Bedankt alvast voor het meedenken en delen.
 
Ik zou m wel wakker maken om 11.00 en dan kan hij in de middag normale tijd naar bed. Of om 11.00 pas op bed leggen en dan 1 lange slaap tot 15.00 laten doen (in de hoop dat hij 3 uur achtereen slaapt)

Ik maakte mn dochters altijd wakker om 11.00 uit het slaapje omdat ze anders idd in de middag niet meer sliepen, wat logisch is.

Vanaf 14.5 maand gingen ze hier al wel over op 1 dutje. Want ook al maakte ik ze om 11.00 wakker, dan sliepen ze in de middag pas weer om 15.30 en in de avond pas 21.00. Veel te laat.
Dus dat was hier het teken dat ze naar 1 slaapje moesten. Dat was in het begin best wel rekken ja, want om 10.30 waren ze echt moe. Maar dan ging ik nog even naar buiten, om 11.30 eten en dan sliepen ze om 11.45 voor zo'n 3 uurtjes! Heerlijk!

Dus t is het één of het ander. OF in de ochtend om 11.00 wakker maken, na een dutje van 1.5 uur is dat echt niet zielig. Ik ging vaak wat rommelen boven en dan werden ze vanzelf wakker. OF wakker proberen te houden tot 11.00 minimaal en dan 1 lange dut.

Ik werk op een kinderdagverblijf en alle kindjes die 2x slapen, gaan om 11.30 max uit bed om in het ritme te blijven en gewoon mee te kunnen lunchen met de groep. En als ze langer slapen, weigeren ze idd het middagdutje en daar pest je je kind ook alleen maar mee..
 
Terug
Bovenaan