lang slapen

hallo

mijn zoontje is 4,5 maand oud,
hij krijgt savonds tussen 18-19 uur de laatste fles,
vaak word hij dan smorgens tussen 8 en 8.30 wakker
dat is natuurlijk heerlijk voor ons da hij lekker doorslaapt maar vaak slaapt hij bijna 14 uur aan 1 stuk
zou dat niet te lang zijn ?
dan krijgt hij als hij wakker word een flesje en een half uur later wil hij alweer slapen en slaapt nog een uur ongeveer, en daarna na de volgende voeding slaapt hij alweer een paar uurtjes
niet dat ik het erg vind hoor maar zijn er meer babys die zo lang slapen snachts ??
of kan ik hem beter half 8 ofzo wakker maken smorgens

Groetjes Rebecca
 
toen mijn dochertje 4 maand oud was sliep zij ook zo veel!!
's avonds om 1900 naar bed tot de volgende dag 8.00!! en dan lag ze er om 900 weer in tot 11.30.
dan sliep ze weer van 13.00 tot 1530. en weer van 17.00 tot 18.00!! echt super veel ,vond ik wel fijn op dat moment!! en volgensmij had ze het echt nodig!
Nu is ze 6 1/2 maand maar van dat slapen is hier niet veel meer van over,'smorgens een klein uur,tussen de middag 2 uurtjes en aan het begin van de avond nog 1 uurtje.!
maar ze slaapt wel lekker door van 20.00/20.30 tot de volgende ochtend half 8!!

Het kan maar zo zijn dat ie met een groeispurt bezig is.
ik zou hem lekker laten liggen tot uiterlijk half 9 want anders denk ik dat er wel te lang tussen gaat zitten i.v.m. de suikerspiegel.

groetjes ilse
 
Onze zoon is ook een slaper! Hij is nu 7,5 maand maar die heb ik van af het begin om 0900 uur wakker gemaakt en dat doe ik nu nog steeds. Hij gaat om 2030 2100 uur naar bed tot de volgende ochtend 0900 uur. Dan ligt hij om 1030 weer op bed tot 1230 uur. Dan om 1400/1430 uur naar bed tot 1700/1730 uur. Soms blijft hij dan wakker tot zijn laatste fles en soms gaat hij nog naar bed om 1900 uur dan maak ik hem wakker om 2030 uur voor zijn fles.

Lekker genieten van de vrije uurtjes, voor je het weet zijn ze er niet meer!

Groetjes,

Miriam
 
Onze dochter is 8 weken oud en slaapt al veel sinds ze 3 weken oud is ofzo.
Meestal slaapt ze van ca. 23.00 uur tot een uur of 8.00 's ochtends. Als ik dan niet ga kijken, zou ze volgens mij nog langer doorslapen, want dan ligt ze vaak wel wakker in bed, maar roept niet.
Overdag slaapt ze ook heel veel. Meestal wordt ze alleen wakker voor een voeding en als ik geluk heb is ze dan een uurtje wakker, maar soms valt ze direct weer in slaap.
Echt gebroken nachten heb ik nog niet gekend. Toen ze nog om de 3 uur gevoed moest worden, ging ze ook direct weer slapen na de voeding.

Ik geniet er maar van, want verder doet ze het hartstikke goed.
Laatst had ik dit ook als onderwerp op het forum geplaatst en begreep toch wel dat de ene baby meer slaapt dan de andere.

En misschien doe je het ook wel heel goed! Leg je hem op tijd weer in bed als hij moe wordt. Ik merk bij onze dochter, dat ze last van slapeloosheid krijgt als ze te lang wakker blijft. Ze gaat dan ook snel weer haar bedje in als ze begint te gapen. En dan gaat ze zonder morren weer lekker slapen.

liefs
Laura
 
Terug
Bovenaan