lang wakker

A

Anoniem

Guest
hoi hoi
zijn jullie kindjes ook zolang aan het feesten sávonds voordat ze in slaap vallen
annique heeft sinds een paar dagen ontdekt dat ze kan gaan zitten in bed.
ze zit dan te teuten kletsen, gezellig spelen met haar knuffels enz enz...
ze kan zo 2 a 2.5 uur wakker liggen
ze gaat er altijd rond 19.30 in en het gebeurt regelmatig dat ik om 22u nog naar boven loop om haar voor de 4 e of 5e keer neer te leggen ..
en dan ligt madam te grijnzen en te lachen..
overdag gebeurt het ook wel, maar dan hoeven we vaak maar 1x heen te lopen.
het probleem is dat ze sóchtends niet langer slaapt
eerder ging ze 19.30 en sliep ze gelijk tot een uur of 7
en ook al valt ze pas rond 22u in slaap , madam is er gewoon weer om 7u s'morgens
zal wel een fase zijn ofzo haha
ik was benieuwd of dit herkenbaar is ????
groetjes sandra

Ik heb het met Mirthe ook wel. Alleen kan zij al niet alleen in slaap vallen. Maar als ik met haar en de bv op bed ga liggen gaat ze soms zitten en probeert ze te lopen over het bed grrr. Vaak geef ik haar nog een paar keer de keuze zo van anders ga je naar eigen bed en zoek je het maar uit. Maar vaak beland ze na veel gekrijs dan toch weer bij ons beneden.

Kian heeft ongeveer om de avond een feestje, maar uiteindelijk gaat ie altijd wel slapen.
Kheb er niet zo'n last   (meer) van.
Liefs NElleke

Julian slaapt meestal vrij snel, hij ligt er ook tussen kwart over 7 en half 8 in. Nou ja, ligt...hij zit en staat dan ook vaak. Ik leg hem tijdens slaap kindje slaap nog 1 x weer neer, daarna niet meer, omdat hij zelf weet hoe hij dat moet doen.
Hij slaapt vrij vlot en meestal zonder moeite. De laatste tijd wordt hij wel vaak weer wakker savonds. Ik heb gemerkt dat dat vooral zo is als het een uurtje voor het slapen gaan (dus tussen eten en bedtijd) druk is geweest. We proberen nu rust in te bouwen, dus geen tv of harde radio meer en ook geen drukke spelletjes. Het lijkt er op dat dat wel goed werkt.

Ellen mv Julian

Ik merk dat Ilse ook steeds meer gaat "spoken" in bed. Maar wij hebben afgesproken dat zolang ze niet gaat huilen of zeuren we niet naar haar toe gaan. Zodra dat wel het geval ik ga ik of mijn man naar haar toe om de speen erin te doen en haar goed te leggen.

Wij merken dat dat goed werkt. De meeste keren slaapt ze vrijwel meteen en de andere keer moeten we 5 keer naar boven. Maar dat laatste komt vrijwel zelden voor.

Jeske

Nu de dagen langer zijn heeft Kay ook een tijd moeite gehad met meteen in slaap vallen. Vooral omdat hij toen ook nog eens net kon staan haha.. Steeds neer leggen had geen zin want meneertje stond voordat ik bij de slaapkamerdeur was alweer rechtop. Hij stond dan makkelijk een uur, soms langer, te kletsen en te spelen.  Op den duur liep ik dan nog eens naar boven, gaf hem wat water, legde hem goed neer en hij sliep..

Nu gaat hij nog wel eens staan, maar meestal is hij zo moe dat hij zich, jaja verstandig, er na een kwartiertje aan overgeeft en naar dromenland vertrekt..

Lekker laten spelen of kletsen in het bedje is ook al rustgevend, en zodra ze totaal ontspannen zijn komt dat slaapje vanzelf..

Esmé mv Kay

uhmmmm... en wat als ze niet rustig kletsen of spelen, maar staan te huilen aan de spijltjes???  
Normaal slaapt Marly in een bakerzak. Dit gaat prima! Maar nu met dit warme weer, wilde ik haar eens laten slapen zonder zak... pfff... binnen één uur 3 keer weer neergelegd en bleef flink huilen.... na dat uur huilen (en dat met deze hitte...) toch maar de zak aangedaan en ze heeft geen kik meer gegeven en heeft 3 uur geslapen....

Ik denk dat ik het nog maar eens probeer als het niet meer zo warm is, nu dus toch maar lekker in de zak en ze slaapt in een paar minuutjes!

Sorry, eigenlijk helemaal geen antwoord op je vraag, maar zonder zak zit ik dus enigszins met hetzelfde probleem. Dus lees graag nog even met je mee...
Succes!

Lastig, ik kan hier niet echt over mee praten. Tieme gaat wel meteen weer
zitten of staan in bed en begint wel even te dreinen maar als ik (of Roel) gewoon
weg loop is het al over voor ik de trap af ben.
Soms wordt hij 's avonds nog wel eens huilend wakker en dan geven we hem zijn
fop weer en leggen hem recht en zonder iets te zeggen gaan we weer, hij slaapt dan
ook meestal meteen weer verder. Als hij niet meer wil gaan slapen is er iets aan de
hand (tanden of ziek).
Ik hoop voor je dat het snel over is en ze weer lekker gaat slapen.

groetjes Anke

Terug
Bovenaan