Langdurig bloedverlies na afbreken zwangerschap

<p>Hallo,</p><p>Begin dit jaar kwamen wij erachter dat ons (2e) kindje trisomi 21 had en niet eens levensvatbaar was. We hebben de zwangerschap moeten afbreken. <br /><br /></p><p>Ik ben op de natuurlijke manier bevallen op 13 weken. Alles ging prima en pijnloos. Daarna zoals gewoonlijk bloedverlies gehad. Ongeveer na 6 weken werd het meer slijm en liep het op zijn eind. <br />Opeens was er weer bloedverlies, eerst iets minder en toen ineens best heftig voor 3/4 dagen. Dus ik vernam dat ik ongesteld was geworden. <br />Helaas duurt dit nu al zo’n 4 weken. <br />Het bloedverlies gaat met ups en downs, zo kan ik een halve dag niets hebben of wat oud bruin bloed, en zo kan het ook weer helder rood en wat meer zijn.</p><p>Ook heb ik soms wat krampen, ene keer wat erger dan de ander maar niet heel heftig maar ik voel wel dat het baarmoederkrampen zijn die ik herken van een menstruatie. <br /><br /></p><p>Nu heb ik vorige week de dokter gebeld en die heeft mij een 10-daagse kuur gegeven om even mijn hormoonhuishouding een soort van reset te geven. Ik neem vandaag de pilletjes in voor de 7e dag en er minimale verbetering. Nou wil ik wel wachten met oordelen tot ik die 10 dagen af heb maar wordt er een beetje moedeloos van.</p><p>Zijn er misschien meer die zo’n of soortgelijke situatie heeft meegemaakt?</p><p>Ik heb verder nergens last van. Geen koorts of dergelijke. Wel wat last van mn buik maar geen pijn of steken ofzo. <br /><br /></p><p>Sorry voor het lange verhaal en respect als je alles gelezen hebt!</p><p>Groetjes!</p>
 
Hallo gebruiker! Wat vervelend dat je zo lang last houdt van bloedverlies. Hier een soortgelijkverhaal. Onze baby had geen overlevingskansen en met 18 weken is de bevalling opgewekt. De placenta is er op de OK volledig uitgehaald en er waren geen resten achtergebleven. Toch heb ik uiteindelijk tot 3 maanden na de bevalling dagelijks bloedverlies gehad. Eerst inderdaad hormonen, toen de anticonceptiepil in combinatie met een bloedstollingsmiddel. Hielp niet. Na 3 maanden een inwendige echo gehad en bleek dat er een verdikking in het baarmoederslijmvlies zat. Ik moest een stopweek inlassen van de pil en kijken of mijn lichaam het zou opruimen en dit gebeurde inderdaad. Misschien kun je als de kuur niet aanslaat ook om een echo vragen? Mijn baarmoeder zag er op de echo's bij de nacontroles namelijk gewoon goed uit en dit is later ontstaan.
Hopelijk ben je er snel vanaf!
 
Bedankt voor je reactie sandra! Dacht dat ik ingelogd was straks maar na het plaatsen zag ik pas van niet.
Ik heb geen echo of iets gehad kwa controle. Wel een gesprek en toen had ik nog nergens last van. Dat was met 3 weken. Na nog eens 2/3 weken telefonisch contact en toen was ik net ongesteld geworden, of althans dat denk ik dat dat het was. 
toen ik de 2e dag Flink aan het bloeden was heb ik de gynaecoloog assistent gebeld en die zei dat het wel normaal was omdat je vol in de hormonen nog zit. 
maar als het maandag nog niet beter is vraag ik zeker wel zo'n echo aan. 

 
Hoe lang duurt het nu alles bij elkaar? Ze zeiden bij mij dat 6-8 weken wel normaal is, dus dat het helaas even duurt kan wel kloppen. Alleen alles daarna niet. Dus als je al over dat aantal weken heen bent zou ik zeker even contact opnemen.
 
Terug
Bovenaan