Langdurig bloedverlies na missed abortion

<p>Hoi allemaal, </p><p>Omdat ik er niet meer uit kom plaats ik hier mijn verhaal.</p><p>  We hadden er 10 maanden op gewacht en vlak voor we aan het medisch traject zouden beginnen raakte ik toch thuis zwanger!</p><p>Op 25 november (9.1 week), te horen gekregen dat het hartje gestopt was met 8.3. Met 8.1 nog een mooie echo gehad dus waren helemaal in de wolken. Helaas heeft het dus niet zo mogen zijn voor ons. </p><p>Op 26 november cytotec gehad, direct savonds alles verloren inclusief het intacte vruchtzakje. Was heel fijn om zelf gezien te hebben als bevestiging dat dit kleintje echt in je buik zat,ook voor de “afsluiting”  Ik heb toen 1 week rood bloed verloren en dat ging over in 1,5 week bruin bloed. Toen is het 5 dagen gestopt en zijn we er eigenlijk gelijk weer voor gegaan.</p><p>Vorige week woensdag begon ik weer met roze afscheiding, heel licht.. Wat langzaam tot zaterdag hele licht bruine afscheiding werd. Vanaf die tijd tot nu weer steeds meer gewoon bruin bloed.  Heb nog steeds een heel licht streepje op de zwangerschapstest..</p><p>Dinsdag bij de gynaecoloog geweest en mijn baarmoeder was helemaal schoon dus daar kan ik niet door bloeden. Maar een menstruatie met hcg kan niet, dus waar komt dat bloedverlies ineens weer vandaan?</p><p>Vandaag alweer 4 weken en 2 dagen na verlies vruchtje  en zou willen dat mijn menstruatie gewoon doorbrak en we gewoon weer verder konden met ons leven maar zo word het wel erg verwarrend.. Krijg morgen de uitslag van de hcg bloed meting     </p>

Waarom zou een menstruatie met hcg niet kunnen? Na mijn missed abortion en meerdere miskramen heb ik gewoon een eisprong en menstruatie gehad. De keren dat ik in ieder geval niet direct weer in verwachting was. Toch was er nog hcg aanwezig. Het kan lang duren voor dat uit je lichaam is, maar het is helemaal niet zo dat je cyclus pas weer op gang komt als het hcg uit je lichaam is. Vreemd dat ze dit aan je verteld hebben.
Mijn verloskundige heeft het juist zo fijn aan mij uitgelegd, bovenstaande dus. Zodra je lichaam eraan toe is komt je cyclus gewoon op gang. Er zijn zelfs dames die na anderhalve week hun eerste menstruatie al hebben terwijl er nog hcg aanwezig is van de miskraam. En het klopte inderdaad exact met mijn ervaring.
Dus wie weet is dit toch je menstruatie geweest. Misschien een ovulatiebloeding? Of (geen idee of jullie gevreeën hebben de afgelopen tijd) gaat het om een innestelingsbloeding en ben je weer in verwachting. Zeker als het helemaal schoon is en er geen restjes zijn achtergebleven lijkt dit me logischer. 

[quote quote=10277540]Waarom zou een menstruatie met hcg niet kunnen? Na mijn missed abortion en meerdere miskramen heb ik gewoon een eisprong en menstruatie gehad. De keren dat ik in ieder geval niet direct weer in verwachting was. Toch was er nog hcg aanwezig. Het kan lang duren voor dat uit je lichaam is, maar het is helemaal niet zo dat je cyclus pas weer op gang komt als het hcg uit je lichaam is. Vreemd dat ze dit aan je verteld hebben. Mijn verloskundige heeft het juist zo fijn aan mij uitgelegd, bovenstaande dus. Zodra je lichaam eraan toe is komt je cyclus gewoon op gang. Er zijn zelfs dames die na anderhalve week hun eerste menstruatie al hebben terwijl er nog hcg aanwezig is van de miskraam. En het klopte inderdaad exact met mijn ervaring. Dus wie weet is dit toch je menstruatie geweest. Misschien een ovulatiebloeding? Of (geen idee of jullie gevreeën hebben de afgelopen tijd) gaat het om een innestelingsbloeding en ben je weer in verwachting. Zeker als het helemaal schoon is en er geen restjes zijn achtergebleven lijkt dit me logischer.[/quote]
Ja heel gek toch... Ook zei hij dinsdag dat er een cyste in de eierstok zat (zat er de vorige echo niet..) maar hij kon niet zeggen of ik al een eisprong gehad had terwijl ik op internet lees dat die cystes ontstaan na de eisprong of door de eisprong. Heel verwarrend allemaal
Bedankt voor je uitleg en reactie!! 

Ah ja, een cyste heb ik ook een paar keer gehad. Dat zagen we dan op de echo. Wel inderdaad steeds na de eisprong. Geen idee of dat toeval was of dat het inderdaad alleen na een eisprong kan ontstaan. 

Terug
Bovenaan