Langdurig pilgebruik

Goedenavond allemaal,

Ik zit al een tijdje op dit forum te lezen, maar toch wil ik een topic openen en jullie wat vragen.

Even wat info over mij:
Ik ben momenteel 24 jaar en samen met mijn vriend hebben we besloten om een nieuwe stap te zetten. Ik heb sinds mijn 14e de pil geslikt en ben wel al reeds gestopt. Eind augustus zijn we op vakantie geweest en ik ben toen mijn pil strip vergeten, ik zat toen in de eerste week van mijn strip en heb de strip dus ook niet afgemaakt. Vervolgens werd ik na 4 weken hevig ongesteld. Ik heb nog nooit zo een ongesteldheid meegemaakt en de bloeding was meer dan normaal, ik las dit wel bij de ontpil fase kan horen. Nu was het volgens mij zo dat je pas vruchtbaar bent als je ongesteld wordt nadat je stopt met de pil. Nu zijn we inmiddels 2 maanden verder en ben ik nog niet zwanger, nu zijn we niet aan het bijhouden wanneer ik ovuleer omdat we ervoor gekozen hebben om dit natuurlijk te laten komen, zonder dat we ons er druk om maken.

Nu is mijn vraag of er meerdere mensen hetzelfde hebben meegemaakt en hoelang het voor jullie duurde voordat jullie zwanger werden? Ik lees soort gelijke verhalen over dat het ongeveer 3/4 maanden duurt of max 1 jaar. Wat is jullie ervaring hierin? En klopt het dat je de dagen voordat je ovuleert het meest vruchtbaar bent? Stiekem ben ik toch heel erg benieuwd wanneer het dan zo ver is en wanneer jullie voelde dat je ovuleerde, is dit echt een gevoel in je lichaam of voel je dit wel als het zover is?

Heel erg bedankt voor het lezen en ik ben super benieuwd naar jullie reacties :)

Groetjes,

Chloé
 
Voor mij persoonlijk is ovuleren aan de linkerkant kant altijd voelbaar met een soort pijnlijke steek. Rechts voel ik niks. De keer dat ik zwanger raakte voelde ik niks, dus rechts doet het wel.
De 1 raakt makkelijker zwanger dan de andere. Ik ben tussen het proberen door, ook nog terug aan de pil geweest, om bepaalde geboorte data te vermijden, maar was wel binnen een jaar zwanger.
Terwijl sommigen blijkbaar heel lang ontpillen.
Laat je daar vooral niet door ontmoedigen, voor hetzelfde geld ben je morgen zwanger.
 
Schat bij de meeste duurde het een jaar voor ze zwanger worden. Nog njet zwanger na 2 maanden kan je dus echt uit je hoofd zetten. Ik had de pil vanaf me 12e geslikt en 7 maanden later was het raak. Ik was ook 24. De meid is nu 8 weken. Mijn advies. Laat het los. Ga het niet forceren des te langer duurt het. Het komt wanneer het komt en als het langer als een jaar duurt dan heb je reden om verder te kijken. Ga nu nog lekker genieten met je vriend van de tijd dat jullie nog met ze tweetjes zijn.
 
Nou uit je hoofd zetten is ook wel een groot woord.
Er zijn genoeg vrouwen die gelijk na de pil zwanger zijn of 2 maanden daarna.
Maar het is ook heel normaal als dit langer duurt 
 Je moet er maar net geluk bij hebben.
En het los laten dat doet niemand. Je hebt nu eenmaal een grote wens. Dus logisch dat je daar mee bezig bent. Liever gisteren dan vandaag.
Hopelijk lukt het je snel om zwanger te
worden.
Ik ben 1 keer in ronde 4 zwanger geworden en 1 keer in ronde 2.
Daarna zwanger naar ronde 7 maar helaas een miskraam,en 2.5 maand later ben ik nu weer zwanger. 
Dus je moet er maar net geluk mee hebben en het is heel normaal als het een aantal maanden duurt ?
 
 
Het is inderdaaad lastig om het los te laten, maar ik probeer er niet teveel aan te denken zodat ik ook nog rust in mijn eigen hoofd heb. Het is wel kort geleden dat ik ben gestopt dus wellicht komt het binnekort! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Geniet ervan en ik wens je een fijne zwangerschap toe ♥️
 
Terug
Bovenaan