langdurige eisprong?

Meiden,
Ik las een poosje terug van iemand die wel een paar dagen last heeft van pijn rond de eisprong. Ik heb dat ook. 2 dagen terug begon het 's avonds en nu doet het nog steeds af en toe pijn. Weet iemand (door temperaturen bijv.) of de eisprong er constant nog is of dat het gebeurt tijdens de 1e pijn en dan 24 uur? Of gaat-ie komen als ik pijn krijg?
Ik hoop dat iemand mij iets meer kan vertellen. Ik krijg namelijk nu (bijna 2 dagen later) pas doorzichtig rekbaar slijm en zou dus extra vruchtbaar zijn. Klopt dit nou wel?
Bedankt voor de reacties
 
Ik weet het niet zeker, maar mijn redenering is dat de pijn begint als het ei 'gesprongen' is zeg maar.

Je ei wordt als het ware door de wand van je eierstok heen geschoten (vergelijk het met het uitknijpen van een pukkel). Je ei moet dus ergens doorheen met grote kracht wat de pijn veroorzaakt.

Wat het slijm betreft, daar hou ik me niet zo mee bezig. Ik voel mijn eisprong altijd perfect en heb nu al 2 maal meegemaakt dat ik juist heel veel (echt veel) zacht slijm verlies. Niks rekbaar of iets. Kan zijn dat ik wat mankeer, maar dat zal de tijd uitwijzen.
 
Terug
Bovenaan