Langdurige menstruatie

Ik ben vorig jaar november gestopt met de pil. Mijn menstruatiecyclus werd al snel regelmatig, als in ongeveer elke 28 dagen een nieuwe cyclus. Echter is mijn menstruatie zelf super onregelmatig. Soms begint het spotten al 4 dagen na ovulatie, meestal na ongeveer 10 dagen. Ik heb vaak 10 dagen of meer bloedverlies, uitschieters naar 2 weken. Ik ben hiervoor naar de huisarts geweest, we hebben progesteron laten prikken 7 dagen na ovulatie, en dat was erg laag. Dus ik werd doorgestuurd naar de gynaecoloog. Die zegt dat dit normaal is en vrouwen gemiddeld 8 dagen menstrueren en ze er niks aan wil en kan doen omdat mijn cyclus zelf wel regelmatig is.

Ik vind zo lang menstrueren echt verschrikkelijk en ik vroeg me daarom af of meer mensen hier ervaring mee hebben en hoe ze dit weer regelmatig hebben gekregen. De pil is geen optie want we zijn aan het proberen voor een kindje.

Alvast ontzettend bedankt.

Ik zou als ik jou was daar inderdaad geen genoegen mee nemen. Zo lang menstrueren is soms een teken aan de wand dat er ergens een onbalans is. Je zou eens kunnen informeren bij Care for Women, daar nemen ze dit soort klachten wel serieus.

Terug
Bovenaan