Langdurige spotting voor menstruatie

<p><span style="color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; font-size: 17px; background-color: #f7f8fa;">Hi! </span></p><p><span style="color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; font-size: 17px; background-color: #f7f8fa;">Ik had een vraag over spotting. In sommige cyclussen heb ik wel een week lang spotting voor de menstruatie doorbreekt. Dit maakt me onzeker, omdat ik het interpreteer dat mijn lichaam zich al vroeg in de lutale fase aan het voorbereiden is op een menstruatie (door spotting)</span><span style="background-color: #f7f8fa; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; font-size: 17px;">??‍♀️</span><span style="background-color: #f7f8fa; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; font-size: 17px;">. Dan heeft een eitje toch nooit kans om goed te settelen? Of is dit onzin? Is er iemand die hier evaring mee heeft of wat meer van af weet? Of meiden die me hierin gerust kunnen stellen omdat ze dat ook hadden maar vervolgens wel gewoon makkelijk zwanger werden? ?? </span></p><p><span style="background-color: #f7f8fa; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; font-size: 17px;">Liefs, Jessie</span></p>

Hoi!
Ik heb meestal ook 5-6 dagen voor mijn echte menstruatie last van spotting, ik weet niet precies of dit inderdaad al een soort voorbereiding is en de luteale fase daardoor eigenlijk te kort is. Ik heb een zoontje van 15 maanden dus het is ons al wel gelukt maar helaas nu 2 miskramen gehad en soms schiet het door mijn hoofd dat dat kan komen door de vroege spotting en lange aanloop naar de daadwerkelijke menstruatie. Helaas weet ik dus niet of dit kwaad kan omdat ik er gewoonweg nooit zo naar heb gevraagd bij de VK, wie weet iemand anders wel die dit leest.

Hee anoniemJP bedankt voor je reactie. Toch ook ergens geruststellend dat het bij jou wel gelukt is. Wat verdrietig dat het nu 2x is misgegaan. Wie weet biedt het antwoord van eventueel anderen jou dan ook nog wat :) 

Hoi JessieJM,

Ik heb zelf net als jij de meeste cycli meer dan 5 dagen voorafgaand aan m'n menstruatie al spotting. Ik heb een zoontje van bijna 1,5, dus wat dat betreft: het is bij mij gelukt (zelfs met dat bloedverlies). Ik had toen ook voorafgaand aan mijn NOD die spotting (en tijdens de zwangerschap). 
Nu zijn we > 6 maanden bezig voor nummer 2 zonder succes, en die spotting blijft mij opnieuw onzeker maken hoor! Dus ik herken je gevoel, maar het hoeft niet per se iets slechts te betekenen. 

Mocht iemand dit lezen en toe zijn aan wat goed nieuws. Ik ben inmiddels (heel pril) zwanger!! Dus het hoeft geen slecht iers te zijn. Liefs

Terug
Bovenaan