lange avond achter de rug

Lieve dames,

heb de hele dag de kleine niet echt goed gevoeld en heb toen maar om 17 uur de vk opgebeld..
ik kon direct langs komen en ze stuurde me door naar het ziekenhuis voor een ctg.
18.00 uur aangekomen in het ziekenhuis en ben net terug...

mocht meteen gaan liggen en ze lieten me eerst 45 minuten liggen voordat er eindelijk weer iemand kwam. er werd geconstateerd dat de hartslag niet echt helemaal geweldig was.. ( waarom snap ik nog niet zo goed, maar ze zeiden dat ze het liever een beetje zien schommelen i.p.v. continu hetzelfde, omdat de baby dan slaapt ) in ieder geval.. ik moest toen weer aan de ctg maar nu moest ik op mijn linkerzij liggen.. na een half uur kwamen ze weer en dachten ze nog steeds hetzelfde erover.. er werd toen een echo gemaakt door de verloskundige v. het zkh en toen zagen dat er enorm veel kalk op mijn placenta zit??? een veroudere placenta noemden ze het, de gyn werd erbij geroepen en ze hebben zeker een half uur gekeken en verschillende metingen gedaan.. ik kreeg toen de mededeling dat ik waarschijnlijk zou moeten blijven.. ( ik was eigenlijk heel blij omdat ze me toch behoorlijk ongerust hadden gemaakt en met de gedachte dat ik vannacht/morgen de kleine zou kunnen vast houden ) er werd voor de zekerheid nog een ctg gemaakt terwijl ik lag, nog 1 terwijl ik mocht zitten en 1 terwijl ik weer op mijn linkerzij lag.. toen ik op mijn rug lag was het nog steeds niet goed, op mijn zij zag het er wat beter uit maar waren er volop harde buiken gemeten, zittend was het precies hetzelfde.. ze hebben bloed geprikt en ze hebben wat verhoogde ontstekings waarden gevonden.. ik begon me samen met mijn vriend steeds meer zorgen te maken want we zaten ( oke ik lag.. ) daar maar.. en we moesten nog even wachten want ze gingen het overleggen met de gyn.. uiteindelijk kwam de verloskundige terug met volgens haar het "verlossende woord" we mochten naar huis!!
PARDON??!! was onze reactie?? we hadden echt zo iets van, jullie vertellen ons de hele tijd dat jullie je zorgen maken en nu mogen we gaan.. we kregen toen de volgende uitleg: de toestand van jullie baby is inderdaad een beetje zorgelijk maar niet dat we nu alla minuut moeten ingrijpen.. wij adviseren je vanavond lekker naar huis te gaan.. lekker een warme douche te pakken en lekker op tijd naar bed te gaan en dan zie we je morgen ochtend om 10.00 uur weer..

aan de ene kant ben ik blij dat ik morgen ochtend terug mag komen en dus vannacht thuis mag slapen maar aan de andere kant...
ik kan zooo helemaaaaal niet slapen... ik maak me veelste veel zorgen, barst van de adrenaline en daar komt bij.. ik heb de kleine nog steeds niet gevoeld.. hoe kan ik dan in hemelsnaam lekker gaan slapen..

Maargoed.. meer is er dus op het moment niet aan te doen en is het afwachten tot morgen ochtend..

ik ben benieuwd..
Sorry voor mijn lange verhaal maar moest het even kwijt!

Liefs Mandy.

Hey meid,

Wat een naar bericht is dit zeg.
Kan me voorstellen dat je helemaal niet naar huis wou!
Heel rare gang van zaken! Heb je je eigen vk nog gebeld?
Inmiddels zul je ondertussen wel startklaar staan voor het zkh!
Heb je vannacht nog een beetje kunnen slapen?

Veel succes vandaag en ik hoop dat ze de kleine vandaag gaan halen!

Liefs Danielle

Jeetje wat raar dat ze je naar huis lieten gaan. Snap dat je niet kan slapen!
Hoop dat het toch een beetje gelukt is en heel veel succes vandaag!

Groetjes Kim

Hoi,
Vreemd hoor wat er allemaal is gebeurd in het ziekenhuis!!
Hoop dat je Inmiddels in het ziekenhuis bent (geweest). En dat je wat meer weet, en gerustgesteld ben. Misschien ben je wel al bevallen of bezig.
In ieder geval suc6!!

Grtjs mar

Terug
Bovenaan