Lange beentjes

Hoi meiden,

Onze uk heeft lange beentjes, wij willen het geslacht nog niet weten, maar raden is altijd leuk natuurlijk:

Is dit volgens jullie iets typisch voor jongetjes of meisjes?

mama (ik dus) ben 1.60m en papa is 1.89m,  maar we hebben allebei in verhouding niet echt lange benen, gewoon gemiddeld zeg maar.

We hebben trouwens op de jonge gezinnen beurs een echo laten maken en die echoscopiste had het steeds over 'ze', op een gegeven moment zei ze dat ze alle babytjes 'ze' noemt, dat vonden wij een beetje vreemd, hier in Brabant noem je een meisje namelijk nog veel eerder 'hij', een jongetje 'ze' noemen gebeurt hier niet (is het nog te volgen??)

Liefs Muizeke
25 weken en 4 dagen zwanger

Hoi Muizeke,

Wij hebben afgelopen dinsdag de 20 weken-echo gehad.
Op de echo kon je ook duidelijk zien dat het kindje erg lange benen heeft.

Ik ben zelf 1.69 en mijn man 1.80, maar ik heb wel lange benen. Onze dochter van bijna 3 heeft ook lange benen, maar heeft wel een normale lengte volgens de groeicurve.

Wij krijgen nu een jongen, dus blijkbaar zegt het niks. Je kunt hier dus niet uit afleiden  of je een jongen of een meisje krijgt, hahaha...

Even afwachten dus!

Liefs Sanneke (20 wkn & 1 dag)  

Tja, je gaat overal wat achter zoeken als je het liever niet wilt weten, maar toch eigenlijk ook wel nieuwsgierig bent, he?

Ik had bij mijn dochter (die ook lange benen heeft, hahahaha) drie verloskundigen, en hoewel wij wel wisten wat het werd, wisten zij dit niet en twee hadden het altijd over hij en een had het altijd over zij...

Ik vroeg haar daar ook eens naar en toen zei ze, het zal wel komen omdat ik babietjes eerder associeer met het vrouwelijke dan met het mannelijke.

En dat klinkt nog best aannemelijk, vind je niet?
Maar ze deed het ook al voordat wij wisten wat het werd, want dat was nog vrij laat, toen, 27wk. Nu weten we het ook.

Groetjes,

Marjoke

Bedankt voor jullie reacties,   het kan dus nog 2 kanten opgaan hahaha! Ja inderdaad: ook al wil je dat het een verrassing blijft, ik ben stiekem toch wel errug nieuwsgierig of er een mannetje of vrouwtje in mn buik woont

Groetjes Muizeke
26 wkn

het is ook maar net hoe ze dit meten, bij mijn pretecho zei die vrouw dat ons kind hele lange bovenbenen heeft, die liepen twee weken voor.
Terwijl de gyn aangeeft dat ons kind verhoudingsgewijs korte benen heeft, omdat de bovenbeentjes tussen groot en gemiddeld zitten en het buikje en hoofd juist bovenop de groeicurve zitten.......het wordt dus een groot kind met relatief kortere beentjes.

gr mama van MD

Terug
Bovenaan