Lange bevallingen

<p>Ha allemaal,</p><p>Ik heb eigenlijk wat tips nodig.</p><p>Ik heb 2 kids, van 1,7 en van 7 maanden en nu zwanger van de derde (10 weken).</p><p>Mijn bevallingen duurden allebei lang. Heb 3 dagen en 2 nachten gelopen met weeen, dan 10 in t uur en dan 3 uur niks, maar wel zodanig dat ik niet kon slapen en dat ik niet kon eten omdat ik van elk hapje misselijk werd. Het gevolg daarvan was dat ik beide bevallingen in het ziekenhuis eindigde. Bij een eerste niet zo dramatisch, maar bij tweede had ik gehoopt dat ik thuis mocht blijven, maar mijn lijf kon niet meer. Gelukkig wastie er in het ziekenhuis met 1,5 uur, dus daar was ik blij mee.</p><p>Maar nummer 3 wil ik wel heel graag thuis doen. Daarom ben ik benieuwd of er ervaringen of tips zijn, om wat meer energie te houden voor het laatste stukje van de bevalling. Ik ga er maar weer vanuit dat het deze keer weer net zo lang gaat duren.... ;(</p>

Proficiat. Ik heb een bevalling gehad maar ook 2,5 dag bezig. De weeën startte 's avonds en hele nacht. Overdag gelukkig rustig dus kon toen rusten en eten. Maar daarna 1,5 dag weeën waarvan 2 nachten wakker. Eten is dan moeilijk. Uiteindelijk ziekenhuis, ruggeprik en vacuüm bevalling. Denk er wel positief op terug. Vooral rustig blijven en proberen tussendoor iets te eten en drinken. Heb uiteindelijk overal aan toegegeven omdat ik uitgeput was. Na de ruggeprik voelde ik echt rust en kon direct weer eten en drinken. Enkele boterhammen en veel drinken, heerlijk. Daardoor knapte ik na de geboorte ook snel op. 
Denk dat je het weer op je af moet laten komen. Lees mee voor tips want ben nu ook 13 weken zwanger. 

Hier twee keer thuisbevallen. Door te proberen in beweging te blijven en goed adem te halen kon ik het lang volhouden. 

heb de ademhalingen van de yoga en hypnobirthing gebruikt en dat was echt heel fijn en daardoor makkelijker door de weeen te komen. Beweging is het belangrijkste daardoor is ontsluiten makkelijker dan wanneer je ligt.
ik kijk terug op twee hele fijne bevallingen dus snap dat je graag wil proberen bij de 3e thuis te blijven. You go girl, jij kan dit!

Terug
Bovenaan