lange cyclus meer als 7 weken

hallo dames

ff een vraagje!!! ik heb een super lange cyclus meer als 7weken!! nou stond er op een site dat als je cyclus 6 weken of langer duurt dat je dan gelijk naar de ha moet!!
wat vinden jullie ervan??????????????

kus cora

hey meis.
heb je één keer zo'n cyclus gehad of vaker?
ik zou in ieder geval even laten kijken,gewoon voor de zekerheid.
en voor duidelijkheid.
Ben je niet zwanger dan??
xxx moniek

Coortje,

Is elke cyclus zo lang of was het eenmalig? Als het eenmalig is, dan zou ik je volgende cyclus even afwachten. Is het al vaker geweest en je bent al meer dan een half jaar van de pil af, dan zou ik toch even naar de huisarts gaan. Ze zeggen namelijk dat als je cyclus korter dan 3 weken of langer dan 6 weken is, dat je dan geen eisprong hebt.

Groetjes Saskia

meerdere cyclussen en nee voor zover ben ik niet zwanger heb getest en die geeft nega aan!! en tussen de vorige cyclus en nu had ik maar 3 dagen een beetje ongi

He Coortje,

Wat ongelovelijk rot dat je cyclus zo lang duurt. Ik heb ook gelezen dat als je cyclus met regelmaat langer dan 6 weken duurt je even naar de HA moet gaan. Maar even voor de geruststelling  een vriendin van mij heeft dat ook en toch een gezonde zoon van 2. Bel je HA gewoon es op  en vraag het hem. Succes ik hoop dat je snel duidelijkheid hierover krijgt.

Liefs Linda

Hoi Coortje,

Herkenbaar hoor. Mijn cyclus is een puinhoop: hij duurt tussen de 3 en de 8 weken. Toen ik stopte met de pil had ik er zelfs van 2 weken tussen zitten. Om gek van  te worden. Maar ik kan je een hart onder de riem steken: ik heb inmiddels een zoontje van 10 maanden. Ik heb na het stoppen van de pil 7 maanden moeten wachten. Hoeveel cyclussen dat waren kan ik niet zeggen, omdat ik een cyclus van 2 weken niet echt kan meetellen. Na een vroege miskraam was ik echter 1 cyclus later alweer zwanger en dat onze mooie zoon geworden.

Na de bevalling heeft het 5 maanden geduurd voordat ik weer ongesteld werd. Sindsdien is mijn cyclus iets regelmatiger, met een gemiddelde van precies 7 weken. Wij willen nu een tweede. Ik ben benieuwd hoelang we deze keer moeten wachten.

Succes ermee. En als het te lang duurt, dan niet wachten, maar naar je huisarts gaan. Mijn huisarts vertelde nl dat cyclussen boven de 6 of 7 weken vaker problemen geven doordat er geen eisprong plaatsvindt.

groejtes
greet

Hallo allemaal,

Ik ben net van de pil af en bij mij duurt het nu 39 dagen. Maar geloof dat dat normaal is als je voor de eerste keer "normaal" ongi moet worden. Maar wat doet een huisarts eraan? Daar ben ik wel heel benieuwd naar.

Groetjes Sandra

Terug
Bovenaan