Lange cyclus met menstruatieklachten

Anoniem

New member
Hoi allemaal,

Op 16 juni mijn laatste pil ingenomen en daarna gestopt. Tot op heden nog niet ongesteld (geteld vanaf 1e dag ''menstruatie'' 56 dagen). Nu begrijp ik dat mijn lichaam aan het ontpillen is en het hierdoor erg lang kan duren. Maar heb wel al een aantal keer menstruatiekrampen, flinke hoofdpijn gehad. Gewoon aantal keer seks gehad, niet gericht en dus ook geen ovulatietesten gedaan. Geen idee of ik een ei heb gehad (waarsch niet ivm lange cyclus?) En of ik nu voor de zekerheid toch zal blijven testen (afg woensdag getest ; negatief, vrijdag flinke menstruatiekrampen, hoofdpijn, hele middag en avond plat gelegen, yess daar komt ie dacht ik, en nu is het weer allemaal weg....

Lastig, die lange cyclussen. Hoop toch niet dat dit lang zo blijft :)...

Thanks iig!
 
Mijn huisarts raadde mij aan om elke maand een testje te doen voor de zekerheid. Ik had ook veel last van symptomen passende bij zwangerschap/ menstruatie.. maar zijn waarschijnlijk gewoon mijn hormonen geweest die niet in orde zijn. Ik bleek achteraf helemaal geen eigen cyclus meer te hebben.
 
Heel herkenbaar!!!

Ik zit op dag 47 vandaag. Iedere week last van een ander kwaaltje. Buikpijn, hoofdpijn, gevoelige borsten, etc. Kwaaltjes waar ik eigenlijk nooit echt last van heb gehad. Vandaag ook weer steken in mijn buik. Ik vind het ook vervelend zo dat ontpillen. Waarschijnlijk heb ik ook geen eisprong gehad, maar ik wil zo graag weer een normale cyclus. Dan heb ik ook het gevoel dat we écht bezig zijn en dat er voortgang in zit.
Ik doe toch voor de zekerheid iedere week een test. Duur grapje zo en eigenlijk een beetje 'nutteloos', maar dan heb ik in ieder geval een klein beetje zekerheid (als dat zo te noemen valt).

Ik lees ook maar mee in dit topic, want ik heb verder geen tips helaas...
 
Ik ga ook om de 14 dagen maar testen zolang ik niet ongesteld wordt, al hoop ik dat ik de volgende 14 dagen niet haal natuurlijk en aan de eerste echte ronde mag beginnen.

Ja stom hoor, al die kwaaltjes.. Soms denk ik wel eens misschien ben ik wel die gelukkige met een eerste lange cyclus en late eisprong, maar 9 van de 10 keer kan ik het gelukkig relativeren en het ontpillen de schuld geven ;-) ..
<p style="text-align: left;">@Gebruiker89 wat vervelend! Hoe ben je er achter gekomen en wat heb je hier aan gedaan?</p>
<p style="text-align: left;"></p>
 
Hopelijk komt het gewoon snel op gang bij je!

Ik was na 3 mnd bij de huisarts geweest maar die zegt dat je met 6 mnd terug moet komen als je dan nog geen menstruatie hebt gehad. Toen door naar de gyn daar dmv echo en bloed erachter gekomen dat ik pcos heb en dus met hormonen zwanger moet raken.

Ik heb al veel positieve verhalen in mijn tijd dat ik net was gestopt gelezen van dames die een (hele) lange eerste cyclus hadden en het daarna snel allemaal herstelde.
 
Ik had beter nog 1 dagje kunnen wachten met posten haha, vanmorgen ongesteld geworden. Nu kunnen we er echt voor gaan en hopelijk met een minder lange cyclus, achja we zien wel:) ..

@gebruiker89, nog niet zwanger begrijp ik uit je berichtje? Dat lijkt me heel moeilijk zeg!
 
Vorig jaar Oktober ben ik gestopt met de pil,  heb deze maar ander half jaar geslikt. Mijn menstruatie was 1 keer in de 2 maanden en de laatste keer duurde zelfs meer dan 3 maanden ! Ook altijd buikpijn en elke keer denken dat het eraan zat te komen maar nee.... 100 testen gedaan,  hartstikke negatief!  Ben ik teunisbloemolie gaan slikken en eindelijk werd ik ongesteld!  Of het daar door komt geen idee..... maar op een gegeven moment had ik het idee dat ik onvruchtbaar was aangezien het zolang duurde dat .En nu bijna 2 maanden verder  en 7 weken zwanger.  En ik heb al posititief getest met nog geen 4 weken!
 
Ik snap helemaal hoe je je voelde!

Heb ik ook gehad heel onregelmatig variërende van 35 tot 102 dagen. Die lange cyclussen zijn echt drama zo onzeker word je ervan.

Ik heb ook heel veel testen gedaan allemaal negatief terwijl ik knallende hoofdpijn had en heel gevoelige borsten wel 4 weken voor ik ongesteld werd.

nu bijna 19 weken zwanger van onze eerste. Nooit ovulatie testen gedaan, dus lange en onregelmatige cyclussen zegt niks over de vruchtbaarheid. Het duurt alleen wat langer omdat je minder kansen per jaar hebt.

Houd vol en laat je eigen lichaam je niet gek maken is de enige tip die ik heb.
 
Terug
Bovenaan