Lange cyclus na miskraam

Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje aan jullie. Voor mijn mk had ik een cyclus van 26 dagen. Na mijn mk duurde het bijna 8 weken voordat ik weer voor het eerst ongesteld werd en nu (de ronde later zeg maar) heb ik 3 weken na mijn ongi nog steeds geen eisprong en dus een veel langere cylcus. Hebben jullie ook gehad dat jullie cyclus helemaal van slag was en is dat ook zo gebleven?

Ik hoop wat van jullie te horen.

Groetjes Frédérique

Hoi Frederique,

Mijn lijf was ook behoorlijk van slag na mijn miskraam. Na de curettage duurde het maar 27 dagen totdat ik ongesteld werd. Maar daarna schommelde het tussen de 30 en 34 dagen. Je lijf moet echt weer even tot rust komen. Het heeft 6 maanden geduurd en nu ben ik net weer zwanger. Geduld is een schone zaak...
Groetjes,
Sonja

Hoi Frederique,

Ik herken je probleem. Om gek van te worden!!Bij mij heeft het na de curretage 6 weken geduurd en nu zit ik al op 4 weken en 3 dagen!! en nog geen ongi te bekennen. Ik heb gisteren getest, maar die was negatief (zie een paar stukjes hieronder!). Ik vind het zo vervelend, zodoende weet je gewoon niet waar je aan toe bent. Ik wil nu ook gewoon ongesteld worden en aan de volgende ronde beginnen.

Ik heb wel een keer hier op het forum gelezen dat het 3 maanden kan duren voordat je weer een eisprong hebt!! Ik hoop dat dat niet zo is, ik heb gewoon geen geduld!! Erg he? Hoe weet je nu dat je nog geen eisprong hebt gehad??

Heb je er lang over gedaan om de eerste keer zwanger te raken??

Liefs

Cath

Na mijn curettage duurde het eerst 65 lange dagen voordat de 1e ongi zich meldde. Daarna 34 dagen, daarna een cyclus van 32 dagen en nu zwanger ! 4,5 maand na de curettage. Hopenlijk zijn jullie ook snel weer zwanger en nog belangrijker, gaat het dan goed !
Bij mij heeft het de 1e keer 9 maanden geduurd, toen ging het dus mis en nu net weer zwanger. In totaal dus 16 maanden. We zijn in maart 2003 begonnen en nu dus in maart 2005 uitgerekend.

Succes meiden !

Liefs,
Luna

Hoi Luna en Sonja, dat zijn hoopgevende berichten!! Gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Hopelijk kan ik jullie snel volgen!!

Cath,
Ik weet dat ik na 3 weken nog steeds geen eisprong heb gehad omdat ik een ovulatietest gebruik. Ik ben blij dat ik dat doe want ik had er gigantisch naast gezeten als ik van een cyclus van 28 dagen was uitgegaan. Daarbij komt het er bij ons ook niet altijd van om om de dag sex te hebben dus om safe te zijn gebruik ik een ovulatietest...
Wat rot he dat je niet zwanger bleek te zijn?! Heb ook al gereageerd op je berichtje.. Hopelijk zijn we snel zwanger....

Hoi Frederique, ik heb begrepen dat ovulatietesten handig zijn als je een regelmatige cyclus hebt, omdat je maar 7 of 8 staafjes hebt. Koop jij dan 2 testen ofzo?? Ik denk dat als ik ongi wordt ook aan de ovulatietesten ga. Ik heb me nu waarschijnlijk ook vergist in mn eisprong, omdat ik van een cyclus van 4 weken was uitgegaan. We hebben het daarna ook nog wel gedaan voor de zekerheid maar lang niet om de dag.

Ik begin nu trouwens toch weer hoop te krijgen dat ik toch zwanger ben, ik weet dat het stom is en dat ik me waarschijnlijk voor de gek houdt, maar het kan toch dat ik toch te vroeg heb getest?? Die man zei dat het vanaf dag 1 al te zien zou zijn, maar ik heb begrepen dat als je zoveel HCG aanmaakt dat je lichaam het niet meer nodig heeft het dan pas via je urine wordt afgevoerd. En als je net zwanger bent, kun je nooit zoveel HCG al hebben, toch??? Ach ja, ik droom gewoon lekker verder! je wilt zo graag he? en dan pak je iedere stroomhalm. Daarom hoop ik dat mijn ongi snel komt, dan weet je het zeker. Maar ik ga als ik volgende week nog niet ongi ben, toch weer testen!! Arme portemonnee ;)

Ik hoop dat jij snel je eisprong hebt, zodat je ook wat meer weet. Heel veel succes hoor!! Ik denk aan je!!

Groetjes Cath

Hoi Cath,

Naast de dure ovulatietesten (die teststaafjes van CB) kun je ook de maybe baby gebruiken. Dit kost 30 euro (kun je bestellen op babybrabbel) en dit kun je oneindig gebruiken en is dus veeeel voordeliger dan die andere testen. Als ik jou was zou ik ook de ovulatietesten gaan gebruiken. Op die manier weet je tenminste zeker dat je je eisprong niet mist!

Ik kan me trouwens heel goed voorstellen dat je toch weer hoop krijgt. Ik snap ook niet waarom ze in het ziekenhuis hebben gezegd waarom je een zwangerschap al vanaf dag 1 uit je urine te zien moet zijn. Volgens mij klopt dat niet hoor. Zelfs een bloedtest kun je pas afnemen na een week na je eisprong dus laat staan urine...
Ik hoop voor je dat ze het mis hebben gehad!!

Houd je me op de hoogte?

X

Hoi Frederique en Cath,

Ik las jullie "discussie" over het gebruik van ovulatietesten.
Ook ik heb telkens ovulatietesten gebruikt. Maar mijn cyclus was de laatste keer korter, gelukkig voelde ik mijn eisprong. Een erge steek in mijn linkerzij, een soort menstruatiepijn. Ik bleek 2 dagen eerder vruchtbaar te zijn dan in de maanden ervoor! En toen was het dus raak.... Dus ik zou natuurlijk zeggen: gebruik de testen van CB!
Suzzes en sterkte,
Sonja

Terug
Bovenaan