Lange cyclus natuurlijk verkorten?

<p>Hallo allemaal, </p><p>Mijn cyclussen duren gemiddeld rond de 40 dagen. Door middel van ovulatietesten ben ik erachter gekomen dat mijn eisprong telkens heel laat is. Heeft er iemand ervaring met het verkorten van je cyclus op een natuurlijk manier?</p><p>Na hoe lang zou je hiermee naar de huisarts gaan. Ook gewoon na 1 jaar proberen? Begin dit jaar waren we spontaan binnen 1 maand zwanger. Lucky shot. Tot op heden is het vervolgens nu nog niet gelukt.  Dat is ook niet erg, maar Heel frustrerend hierbij vind ik dat ik nog heel weinig kansen gehad heb. Waar een ander al in die periode 7 keer een cyclus heeft doorlopen. Is dit pas mijn 4e volledige cyclus.</p><p>veel liefs </p><p> </p><p> </p>
 
Tja de dokter kant niet veel aan je cyclus doen lijkt mij en dan is 40 dagen nog niet eens zo super lang. Als je soms naar andere cyclussen kijkt..
En die doen sowieso niks voor een jaar dacht ik.
Maar je kan natuurlijk altijd informeren
Je hebt wel wat middeltjes waar vrouwen bij zweren. Maar ik geloof daar niet zo in..
Ik ben 2 keer zwanger geraakt en had ook lange cursussen van 32 tot 46 dagen.
Dus het kan zeker wel ?
Alleen geduld is een schone zaak ?
 
Dit wil je waarschijnlijk niet horen, maar ik ben ook bekend met langere cycli en tevens een zeer onregelmatige cyclus (tussen 32 en 56 dagen, gemiddelde rond 43 dagen). Ik ben nu twee keer zwanger geworden in ronde 3 met beide keren een gezond kindje als resultaat (jongste is nu 6 weken). Tijdens mijn borstvoedingsperiode bij de eerste had ik geen menstruatie zolang ik borstvoeding gaf en dat was 9 maanden lang. Dus mijn lijf is volgens mij niet helemaal gemiddeld te noemen, haha. Wat bij mij erg hielp was het gewoon loslaten. Ik heb geen ovulatietesten gebruikt, behalve de eerste ronde na het stoppen met borstvoeding zodat ik wist wanneer ik mijn menstruatie kon verwachten. Voor mij hielp het juist om het niet te weten wat wanneer kwam, omdat ik er hierdoor erg nuchter mee om kon gaan. 
Een huisarts doet meestal niets voor 1 jaar, omdat 1 jaar nog binnen het gemiddelde valt qua zwanger worden. Ja, je hebt inderdaad minder kansen dan iemand die een cyclus van 26 dagen heeft. Maar dat zegt niks over de gezondheid van je lichaam of de kansen op een goede zwangerschap. Bekijk het eens zo: jij doet er misschien 4 rondes over (wat dan overeenkomt met een half jaar), maar iemand met een kortere cyclus heeft dus misschien vaker een teleurstelling en wordt voor haar doen pas in ronde 7 zwanger - maar dus ook na een half jaar... Je moet het kunnen en het is niet voor iedereen weggelegd, maar ik heb ervoor gekozen om het positief in te zien en ermee om te gaan onder het mom van "we zien het wel". Voor mij hielp het om er relaxter mee om te gaan, wat wellicht het resultaat ook wel wat meer geholpen heeft...
 
Nou 1 jaar hoef je echt niet perse te wachten hoor! Als je eerder wilt weten raad ik je aan naar Duitsland of België te gaan. Ik benn sinds midden januari gestopt en had ook onregelmatig cyclus. Ik ben in Litouwen geweest voor onderzoek gewoon pre check up dat was in juni. Daar kwam ik achter dat ik schildklier ontsteking hebt, hier in Nederland bij huisarts mee aangeklopt en uitgelegd over mijn onregelmatige cyclussen en ze zei dat niks of nihil mee te maken heeft en gevraagd verwijzing naar gyno en daar hebben ze echo gemaakt en bloed getest op hormonen. Wat blijk dat ik PCOS heb. Omdat mijn lichaam te veel testosteronen aanmaakt. In Augustus had ik afspraak bij fertiliteit afdeling en september gestart met eerste ronde.
 
Terug
Bovenaan