lange cyclus

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
Ik heb even een vraag,
Ik heb tot nu toe een lange cyclus.ben sinds ik gestopt ben met de pil(aug 2005)3 keer ongi geworden waarvan de eerste dus eigenlijk niet meeteld.De 2de keer zat er 46 dagen tussen en had ik wel het idee dat ik een eisprong had(achteraf gezien) en nu ben ik voor 3de keer ongi na 47 dagen.Heb via babybrabbel via de vruchtbaarheidskalender de vorige keer gekeken hoe mijn volgende cylcus zou moeten verlopen en dat klopte dus op 1 dag na.ga deze cyclus met ovulatietesten werken om zeker te weten of er een eisprong is hoewel ik hem (denk ik) tot 2 keer toe wel heel erg gevoeld heb.
Nou lees ik wel eens dat als je zo'n lange cyclus hebt dat je dan meestal GEEN eisprong hebt?hebben damens hier daar ervaring mee??die lange cyclusen vind ik als er wel een eisrpong optreedt niet zo erg beetje meer geduld hebben dan (grrrrrr) maar heeft er hier iemand ook ervaring mee dat ze vanzelf weer korter werden?ik denk nl dat het nog "na schokken" zijn van pil gebruik dus wil mijn lichaam gewoon de kans geven op orde te komen.
Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn .
Groetjes Cat

Hoi Hoi,

Ja dat kost veel geduld he, zo'n lange cyclus!! Ik heb niet precies dezelfde ervaring als jij, maar heb intussen wel ook een lange cyclus. Ik ben begin aug. gestopt met de pil, Diane 35. Had vervolgens een cyclus van 27 dagen, toen 29 dagen, toen 37 dagen.

Vond het erg lastig erachter te komen wanneer ik nou mijn eisprong had, ik voel namelijk sowieso veel meer aan m'n lichaam sinds ik ben gestopt met de pil.  Weet nu met behulp van ovulatietest dat ik mijn eisprong heb gehad op dag 26, dus deze maand is mijn cyclus wederom langer geworden. (moet nog ongi worden, of niet dus weet het nog niet precies).

Ik denk dat die relatief korte cyclussen in het begin inderdaad nog te maken hadden met de pil. Als ik goed nadenk had ik voor mijn pilgebruik (ruim 10 jaar geleden...) ook al langere en onregelmatige cyclussen. Dus ik denk dat dat nou eenmaal bij mij hoort. Misschien bij jou ook het geval??

Nadeel van een lange cyclus vind ik voornamelijk dat je wel heel veel geduld moet hebben, met een ovulatietest kun je wel duidelijkheid krijgen over je eisprong, wat ik zelf  erg prettig vond. Ik werd er inderdaad ook een beetje onzeker van of ik wel een  eisprong had. Het werkt erg geruststellend als je dan positief test met een ovulatie test.  

Meer kan ik je er niet over vertellen, lijkt me  een goede instelling die je hebt, om je  lichaam de tijd te gunnen. Al is dat natuurlijk helemaal lniet altijd makkelijk.  

Veel succes!

Liefs Sterre.  

Hoi sterre,dank voor je reactie,
Ik heb ook de diane 35 geslikt vanaf mijn 13 al denk ik ben nu 27.
Weet niet zo goed hoe mijn cyclusen waren voor die tijd is zo lang geleden,wel weet ik dat ik altijd veel last had en best veel bloedverlies.Ik voel sinds ik gestopt ben ook veel meer ,mijn hormonen gieren door m'n lijf, gevoelige buik enzo veel lage rug pijn misselijk hele erge stemmingswisselingen(arme vriend).Ik heb denk ik ook een  iets te hoog prolactine gehalte want ik heb wat last van melkvloed,weinig maar toch,daarom ben ik blij dat ondanks de lange cyclus de boel wel op gang blijft,want dit kan door te hoog prolactine ook uit blijven  , eisprong en menstruatie.ben benieuwd hoe het straks gaat met de ovulatie testen ik den ze nl duidelijk te voelen en de tijd dat ik ongi wordt klopt ook na 14 dagen,maar ja je lichaam kan rare dingen doen dus ik vind het spannend,weet nu tenminste wel wanneer ik ongeveer moet beginnen met testen,dit wordt dus ronde 2 ben benieuwd!!
Jij ook veel succesennuh....geduld is een schone zaak.........jammer dat ik en iedereen die hier op het bord is daar niet genoeg van hebben gekregen!!!!

Hoi hoi,

Nou, wat een toestanden aan je lijf he, als je stopt met de pil. Daar  sta ik wel een beetje van te  kijken.  Ik begin nu na een paar maanden eindelijk een beetje duidlijkheid te krijgen over hoe het bij mij werkt.

Grappig dat jij ook de Diane hebt geslikt! Ik kan me voorstellen dat je niet meer weet hoe je cyclus op je 13e was. Hen inderdaad wel vaker gehoord dat een hoog prolactine gehalte een eisprong in de weg kan staan. Fijn dat jij je eisprong dus zo goed voelt!

Zelf merk ik vooral na het stoppen met de pil dat mijn borsten over het algemeen gevoeliger zijn en ik krijg rond mijn eisprong en nod gemene steekjes links in mijn onderbuik.

Nou genoeg erover,
we wachten gewoon weer heeel geduldig (...) af!

Wel te rusten,
groetjes Sterre.  

Hoi,ja wat een trammelant allemaal he hahah,dat 1 zo'n klein rot pilletje zoveel overhoop kan halen in je lijf.
De steekjes links heb ik niet zo wel links zeurende pijn dan,anders dan menstruatie pijn dat wel ,maar altijd links op eierstok hoogte zeg maar hahahah,nou ja we zullen heus wel een keertje raak mikken en zo lang zijn we niet bezig zie hier meiden die er al eenjaar op hebben zitten dus ....wachten...........

Terug
Bovenaan