Lange cyclus

Hallo allemaal,

December 2022 ben ik gestopt met de pil, ik werd toen vervolgens na +/- 30 dagen netjes ongesteld.
De cyclussen erna waren als volgt:

32 dagen
39 dagen
40 dagen
38 dagen

En nu zit ik ineens op een cyclus van 70 dagen..
Heb rond de tijd dat ik ongesteld had moeten worden (rond de 39 dagen) een aantal dagen krampen en meerdere symptomen gehad waardoor ik echt het gevoel had dat ik ongesteld zou worden of misschien wel zwanger zou zijn.
Ik heb in deze periode geen stress gehad, juist totaal niet vanwege de vakantieperiode.

Ook heb ik al diverse keren een test gedaan maar deze zijn tot nu toe negatief en ik verwacht ook niet dat deze nog positief gaan worden na zo’n lange tijd.
2 weken geleden had ik wederom lichte krampen maar wederom alles negatief en geen menstruatie.
Ik heb toen ook met de huisarts gebeld en de situatie uitgelegd, die vertelde me dat elk vrouwenlichaam anders is en ze ook niet konden weten wanneer ik/ of ik ongesteld ga worden…
Zelf vind ik deze onzekerheid heel vervelend.

Ik vroeg me af of er toevallig meer bekend zijn met zo’n lange cyclus? En wat hebben of zouden jullie doen?

Groetjes!
 
Goedemorgen Kris,

Ik ben 12 mei gestopt met de pil en mijn cyclus was:

28 dagen.
23 dagen.

En ik zit nu al op dag 45 ik heb al een week last van wat krampen en soms licht bloedverlies sinds 2 dagen maar het lijkt niet door te zetten. Afgelopen woensdag een test gedaan en vanmorgen beide negatief.
Ik zit er ook aan te denken om de huisarts te bellen volgende week maar ik denk dat ik hetzelfde antwoord als jou krijg.

Groetjes
 
Na het stoppen van de pil kan het idd ook heel lang duren voordat je weer een normale cylus hebt , de ene heeft meteen een normale cyclus.. bij de ander duurt het paar maanden.. is een kwestie van afwachte.. Als je naar een jaar nog geen normale cyclus hebt ( en kinderwens) dan kan je je laten doorverwijzen naar een fertiliteitsarts ( had ik zelf ook gedaan toen ik na een jaar nog maar 2 x ongi was geweest na stoppen van prikpil)
 
Hier ook last van een onregelmatige en lange cyclus (vaak rond de 40 dagen nu) na een half jaar geleden mijn hormoonspiraal te hebben laten verwijderen. Ook hebben wij een kinderwens.
Op aanraden van de huisarts voor de zekerheid mijn schildklierfucties laten bepalen, maar hierin waren geen afwijkingen te zien. Het kan heel goed nog passen bij het stoppen van de anticonceptie na jarenlange gebruik hiervan. Maar het maakt je wel onzeker.
Ik ben gestart met ovulatie testen sinds deze maand om in ieder geval hopelijk te kunnen zien of er ten minste een eisprong is. Om te weten of dat werkt.
Wellicht als je daarover twijfelt kun je dat ook altijd nog proberen. Maar grote kans dat je lichaam gewoon net wat langer nodig heeft om te herstellen en zich opnieuw in te stellen op je eigen hormoonhuishouding. Succes!
 
Terug
Bovenaan