lange cyclus

Hoi meiden,
Ik ben nieuw op dit forum. Misschien hoor ik nog niet thuis op dit forum, maar wil toch even mijn verhaal kwijt. Ik ben sinds december 2003 gestopt met de pil. Heb sindsdien een erg onregelmatige cyclus, tussen de 46 en 51 dagen. Nu zit ik inmiddels op 53 dgn. en nog niet ongesteld (en ook niet zwanger, heb al 2 testen gedaan!) Heb ontzettend last van puistjes. Ik weet ook niet eens of ik wel een eisprong heb elke cyclus. Ik probeer wel goed naar mijn lichaam te luisteren, maar voel vanalles... Ik ga denk ik maar een afspraak maken met de huisarts. Maar misschien kunnen jullie mij ook advies geven? Of in iedergeval mijn vraag beantwoorden: Welke middelen zijn er om je menstruatiecyclus en je hormonen op orde te brengen? Nou hopelijk kan iemand mij beantwoorden? Groetjes, Sam

Hoi Sam,welkom op dit forum,heb je er weleens aan gedacht om te gaan temperaturen om zo te kijken of je wel of geen eisprong hebt?
Misschien een idee voor je en anders zou ik zeker naar je HA gaan,
veel succes en hou ons op de hoogte.
Groetjes

Hoi Snoopy, bedankt voor je berichtje. Ik heb net toevallig zo ´n kalendertje uitgeprint om te gaan beginnen met temperaturen. Ik dacht eerst dat het weinig zin heeft om dit bij te houden als je zo onregelmatig bent. Ik ga het toch maar proberen...Groetjes, Sam

Hoi,

Temperaturen is inderdaad een goed idee. Er is ook speciale thee. Maandbalans heet dat geloof ik gewoon bij albert heyn.
Ik denk dat je meer lotgenoten vind op het zwanger worden forum.

Succes!
gr.Inge

Hoi,

Temperaturen is inderdaad een goed idee, dan heb je tenminste een beetje idee over hoe je cyclus verloopt.
Als je cyclus zo lang blijft en je hebt niet een echt duidelijke temp.verhoging, dus eisprong, zou ik een verwijsbrief vragen aan je huisarts voor de gynacoloog.
Bij mij ging het precies zo als bij jou en had dus geen of geen goede eisprong waardoor je kans op een zwangerschap echt minimaal is. Ik heb daar toen hormonen voor gekregen, 6 maanden geslikt en daarna is mijn cyclus weer vanzelf op gang gekomen.
Inmiddels ben ik zwanger dus ben helemaal blij, dat het voor mijn na meer als 2 jaar toch gelukt is.

Maar, eerst even een cyclus temperaturen want dat heeft de gyn. ook nodig als je daar komt!

Je kunt ook kijken op vruchtbaarheid.org. Daar staat heel veel informatie over vruchtbaarheid en ook hoe je aan het "slijm" kunt zien of je vruchtbaar bent. Heel interesant allemaal!

Veel succes!
Joan

Hoi Inge en Joan, Bedankt voor jullie reacties en tips! ga ik zeker doen. En Joan, gefeliciteerd!!! En leuk dat je nog op het forum komt om je advies te geven.

Hoi Sam,

Probeer ook eens de ovulatietesten. Ik heb de beste ervaringen met clearbleu. Het is wel duur, namelijk 30 euro. Dat kun je naast het temperaturen doen en weet je in ieder geval of je een eisprong hebt.

Succes
Wen

Terug
Bovenaan