lange cyclus

Vorig jaar september ben ik gestopt met de pil. vorige maand hebben we besloten om bezig te gaan met onze kinderwens.

ik lees dat de meesten een cyclus van ongeveer 28 dagen hebben en dat maakt me wel een beetje onzeker..vanaf september ben ik heel erg wisselend met mijn cyclus.
vanaf januari tot mijn nieuwe menstruatie  duurde dat 42 dagen, toen 36/35/47/41/30/40..
zo is het best wel moeilijk om te weten wanneer je het vruchtbaarst bent.
terwijl je al een jaar bent gestopt met de pil. Ik zou ovulatietesten kunnen gaan doen, maar dat vind ik zelf nog wel erg vroeg. Wil me er ook niet te druk om maken, maar vroeg me af of er meer zijn die dit hebben of gehad?

Hoi vlinder,

Ik begrijp helemaal wat je bedoeld, ik heb zelf ook een hele onregelmatige cyclus.

varieerd van 37 tot 102 dagen om gek van te worden. Er is geen pijl op te trekken qua vruchtbare periode.

ik heb geen ovulatie testen gedaan daar had ik geen zin in en dat zou erg duur worden aangezien ik weken achter elkaar zou moeten testen.

je zou eventueel je temperatuur kunnen meten elke ochtend voor je opstaat en daar een grafiek van bijhouden, zo vind je vanzelf een verandering in je temperatuur. Scheelt een hoop geld.

zelf heb ik het helemaal los gelaten en er niet te veel over nagedacht, inmiddels ben ik na anderhalf jaar nu 22 weken zwanger van onze eerste.

Dus een onregelmatige cyclus zegt niks over je vruchtbaarheid.

ik hoop dat je wat aan mijn verhaal heb.

groetjes Manon

Mijn bericht is niet helemaal aan gekomen zie ik.

Ja, dat scheelt best veel geld. Bedankt voor je tip.

Ben je na een jaar ook naar de huisarts gegaan? Omdat je na 1,5 jaar zwanger werd?

Ik probeer er verder ook niet mee bezig te zijn, alleen toen we besloten om met ons kinderwens bezig te gaan. Maar dat is logisch. Het enige waar ik me 'druk' om maak is m'n cyclus.

groetjes

Hoi Vlinder, ik had ook een onregelmatig en lang cyclus varieerde tussen de 35 en 49 dagen!! Heel lastig om dan je eisprong te voorspellen. Ik heb wel met ovulatie testen gewerkt, vooral om mezelf gerust te stellen of er wel een eisprong plaats vind. Want ik las verhalen dat als je cyclus boven een aantal dagen was er een kans was dat je geen eisprong zou hebben.

Ik heb 1 maand vanaf week 3 (dus 1 "week" menstruatie, 1 week niks) elke dag een ovulatie test gedaan. Einde van week 4 was m'n ovulatietest positief. In de test periode hebben we het regelmatig gedaan en rondom de eisprong extra. Met als resultaat: zwanger!!

Hoi isa,

gefeliciteerd! Wanneer verwachten jullie de kleine?

Ja misschien is het wel de moeite waard om toch over tijd zo'n ovulatietest te gaan doen.

Bedankt voor je reactie

@vlinder

ik heb cyclussen van 29 - 41 dagen. Na een jaar proberen ben ik doorverwezen naar het ziekenhuis en hebben ze alles onderzocht en is alles goed. Alleen doordat Mn cyclus soms langer duurt was het in mijn geval zo dat mijn eicel niet elke keer voldoende kon rijpen. Ik zou binnenkort doorgespoten worden en dan mijn volgende cyclus starten met chlomid, maarrrrr ik had zaterdag ineens op dag 43 een positieve test in handen, zwanger! Het is dus wel mogelijk met een langere cyclus! Ook ik heb wel 3 maanden ovulatietesten gedaan om te kijken of ik idd wel een eisprong had, koste wel even wat geld al schijnen die van sensitest goed te werken en minder prijzig te zijn.(bestellen  via internet)

sinds ik in t ziekenhuis gehoord heb dat alles goed was heb ik t helemaal losgelaten en meer van afspraak naar afspraak geleefd dan dat ik verwachte dat ik zwanger zou zijn. Ik denk dat het bij mij heel erg tussen Mn oren gezeten heeft. Maar ik zou gewoon eens naar de huisarts gaan als je je zorgen maakt, desnoods zeg je dat je al n jaar bezig bent aangezien je al langer gestopt bent met de pil kan dat prima! Vriendin van mij was ook 1,5 jaar gestopt met de pil en toen ze voor n kindje gingen is ze na n half jaar doorverwezen en gechekt! Het gaf mij veel rust in Mn hoofd en dat heeft blijkbaar gewerkt! :)

het is in ieder geval wel heel goed mogelijk met n langere cyclus dus! Succes hoop dat het snel raak is voor je!

Hoi!

Ik heb ook lange periodes. Nog niet zo lang want ben in mei gestopt met pil, dus dat kan heel goed dan mijn hormonen nog allemaal overstuur zijn. Ik heb dan periodes niet korter dan 42 dagen. Helaas na de laatste keer ben ik ook helemaal niet meer ongesteld al bijna 2 maanden. Ik test ook negatief. Maandag dus een afspraak bij de HA. Eens kijken waarom al die lange cyclussen...

Terug
Bovenaan