Lange cyclus

Hallo

<span style="line-height: 1.5;">20 oktober ben ik gestopt met de pil, die ik wel 15jaar geslikt heb, vaak zonder stopweek. 23oktober had ik 1 dag onttrekkingsbloeding, en daarna helemaal niets meer. Ik zit nu op dag 74 ongeveer. Sinds eind november weinig eetlust, misselijk gevoel, en sinds een paar dagen af en aan gevoelige borsten. De testen zijn negatief, ik denk dan ook dat mijn hormonen zorgen voor deze verschijnselen. Wat denken jullie, hoelang zal ik afwachten voordat ik de huisarts benader? We hebben een kinderwens en zo kan het wel eens lang gaan duren.</span>

bedankt voor jullie reactie!
 
Hoi Lys,

Ik heb dit in het begin ook gehad. Mijn eerste cyclus duurde 91 dagen. Het is normaal dat het wat langer kan duren voor je menstruatie op gang komt. Ik zou het nog heel even afwachten, maar je kan natuurlijk altijd de huisarts benaderen. Maar het kan wel tot een jaar duren voor dat je je normale cyclus weer terug hebt. Dat hoeft natuurlijk niet want sommige hebben meteen hun cyclus weer terug.

Liefs
 
Hallo Zonnetje,

Dankjewel voor je reactie! Ik lees hier en daar wat mee op het forum en las van je PCOS, naar ! Hopelijk werken de medicijnen snel. Ik keek net terug in mijn cyclus app en heb steekjes links of rechts onderin mijn buik gehad op 10nov, 8dec en 5jan vandaag! Kan dit ovulatie zijn denk je, of dat het op PCOS kan wijzen, maar omdat ik niet menstrueer dat ze niet kunnen springen?
 
Ja daar ben ik eind november achter gekomen inderdaad. Was wel even naar om te horen maar nu kan ik er tenminste wat mee. Mijn eerste cyclus duurde 91 dagen en 2de 42 dagen. Toen ik ergens rond dag 40 zat van mijn derde cyclus ben ik naar de huisarts gestapt want dat schoot gewoon niet op. Toen uiteindelijk mijn menstruatie op gewekt met pilletjes en maandag ongesteld geworden. Derde cyclus duurde dus ook 83 dagen en misschien als mijn menstruatie niet opgewekt was nog wel langer. Ben nu met Clomid begonnen wat een eisprong moet opwekken dus ben heel benieuwd hoe dat gaat.

Ik had zelf elke keer het gevoel dat er wat gebeurde in mijn buik. Heb ook een aantal keer getest maar elke keer bleek het niks te zijn. Werd daar echt een beetje verdrietig van na een tijdje. Maar is natuurlijk ook logisch als je geen eisprong hebt, maar dat wist ik op dat moment nog niet.

Maar dat hoeft bij jou natuurlijk niet zo te zijn he. Er zijn genoeg meiden die geen pcos hebben maar wel een onregelmatige cyclus. Maar snap wel dat je er niet vrolijk van word 74 dagen is ook al echt heel lang. Je kan altijd even langs de huisarts gaan als je gewoon wat duidelijkheid wilt. Misschien word het dan ook wat rustiger in je hoofd als je weet wat er is..
 
<p style="text-align: center;">Ja heftig,en ben je zo half jaar verder. Ik wacht denk ik deze maand af of er wat gebeurd. Tot die tijd probeer ik 't maar wat los te laten, er hoeft idd niet gelijk iets aan t hand te zijn. ik wens je veel succes met de clomid en hoop voor een positief resultaat!</p>
 
Lys Janssen; herkenbaar jouw verhaal. Ik had precies dezelfde klachten als jij beschrijft na het stoppen met de pil. Ben naar de huisarts geweest en kreeg te horen dat het wel een half jaar kan duren voor je ongesteld kan worden na het stoppen met de pil. Ik ben toen zelf teunisbloemolie tabletten gaan slikken en werd uiteindelijk na 105 dagen ongesteld geworden. Geen idee of dit toeval was of door de teunisbloemolie kwam.
 
Terug
Bovenaan