Lange dagen.......

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Na lang twijfelen heb ik toch maar besloten om ook eens een berichtje achter te laten, ik lees het forum elke dag maar reageer bijna nooit.
Ik ben op het moment 28 w+3 dgn zwanger en daarme helemaal gelukkig! We hebben al een dochtertje van ruim 2,5 echt een schatje.
Nu wil het feit dat ik vanaf 01-01 geen werk meer heb, door tijdelijke contracten......nu zit ik dus thuis.....
Super om bij mijn dochtertje te zijn, begrijp me niet verkeerd, maar de dagen duren af en toe zo lang.
Ik blijf optimistisch solliciteren, maar op het moment dat de brief op de post gaat weet ik eigelijk al dat het tevergeefse moeite is.....helaas! Mijn man noemt het maar steeds: investeren in de toekomst, dan hebben ze je brief vast.....heel lief en goed bedoeld, maar ik kan er nu even zo weinig mee.
Net zo weinig als met allemaal die lieve mensen die maar blijven zeggen dat als je thuiszit je lekker van je zwangerschap kunt genieten.
Dat doe ik ook en ook van mijn dochtertje, maar ik mis een stukje.....de puzzel is niet compleet.

Sorry, moest dit even kwijt......

Liefs Andrea

Hallo Andrea,

Ik kan me voorstellen hoe je je voelt op dit moment. Ook ik ben mijn baan kwijtgeraakt. Ik kwam er bij iets meer als 22 weken achter dat ik zwanger was en heb dit gelijk aan mijn baas gemeld. Je raad het al, mijn contract werd dus niet verlengd. Heb ik de afgelopen anderhalf jaar al mijn tijd en moeite in mijn werk gestopt en dan heb je nog het nakijken. Niet dat ik daar ook maar een moment over getreurd heb hoor. Er komt wel weer iets anders aan me voorbij. Eerst maar eens dit kleintje het daglicht laten zien.
Maar inderdaad, als je normaal gewend bent om fulltime te werken, valt het thuiszitten soms ontzettend zwaar. Uit verveling ga je van alles uit de hoek zoeken om je maar bezig te houden.
De kans is heel erg klein dat je nu je zwanger bent weer een baan vindt. Toch blijven proberen, zou ik zeggen. Ik solliciteer op dit moment niet omdat ik nu zwangerschapsverlof heb via het UWV. Als het kleintje geboren wordt heb ik nog 10 weken verlof en in die tijd moet ik ook WW aanvragen. Ik ga me nu niet druk maken over een baan, je haalt je daar alleen een hoop stress mee op je hals en dat is minder goed voor je kleintje.
Misschien een tip. Solliciteer online. Scheelt je in postzegels en de bedrijven krijgen je sollicitatie direct te zien.
Ik hoop dat je toch nog je rust kunt vinden in de aankomende maanden. Die rust heb je bikkelhard nodig.

Veel suc6 en geniet lekker van je zwangerschap.

Groetjes,

Annemiek, 38 weken en 6 dagen

Inderdaad! Je cv op alle sites online zetten. Erbij vermelden per wanneer je bsb bent ivm zwangerschap. Er zijn genoeg werkgevers die wel interesse hebben.
Is uitzendwerk iets? Daar hebben ze nog best wel eens een leuke tijdelijke klus waar ze niemand voor kunnen vinden omdat ze allemaal langdurig werk willen. Bv ter vervanging bij ziekete of zwangerschap. (ik werk bij die grote rode en ben er dus 1 van...)

Succes!
gr.Ing

Terug
Bovenaan