Lange en onregelmatige cyclus

A

Anoniem

Guest
Beste iedereen,

Sinds november 2007 ben ik gestopt met de pil. Heb vanaf die tijd zeer onregelmatige en lange cycli. (47, 45 en nu op dag 81!!!) Van de dokter moet ik temperaturen om te kijken of ik uberhaupt een eisprong heb. Sinds een dag of 3 is mijn temperatuur gestegen, dus ik denk wel dat ik een eisprong heb gehad (gelukkig maar)

Zijn er meiden die ook ervaring hebben met zo'n lange en onregelmatige cyclus? Hebben jullie misschien tips en trucs?

Ik merk dat het voor heel veel stres zorgt, je weet nooit wanneer het raak is... dus elke keer hoop ik toch dat ik zwanger ben. En de laatste cyclus duurt al zo lang!! Dit gaat voor m'n gevoel jaren duren voor we zwanger zijn. Hoop op een spontane zwangerschap heb ik niet zo erg... mijn man en ik zijn niet van die fanatieke sexers  ik denk dat we aan 1x per week komen ofzo... dat zou dus wel heel toevallig zijn.

Nou ja ben gewoon op zoek naar meiden die ervaring hebben met zo'n lange en/of onregelmatige cyclus. Mijn man is namelijk bezorgder dan ik, die wil gelijk naar de gyneacoloog rennen, maar ik vertrouw m'n lichaam nog wel een beetje dat het goed komt.

groetjes,
Marlijn

Hoi Marlijn,

Leuk dat je ook hier op het forum zit. Vervelend dat je zo'n lange cyclus hebt. Ik weet er (helaas) ook alles van. Mijn laatste drie cycli (daarvoor 3 cycli gehad van 5  weken)  waren 84, 72 en 59 dagen. Dus echt super lang. Ik zit nu inmiddels op dag 26. Maar ik ben dus bij mijn vorige cyclus ook begonnen met temperaturen. En voor mij helpt dat wel. Ik weet inmiddels dat ik wel een eisprong heb dat heb ik kunnen vaststellen met ovulatietesten. En door het temperaturen weet ik wanneer deze dan ongeveer zou moeten zijn. Voor mij geeft dat wel rust. Maar voor iedereen is het anders. Kijk anders eens bij het "menstruatie wanneer kom je nou?"onderwerp. Daar praten we met allerlei meiden die net zo'n lange cyclus hebben als jij!
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes!

Groetjes Mariska

hoi marlijn,

ik kan er helaas ook over meepraten. ik ben begin september gestopt met de pil, had eerst 3 cycli van 36,33,38 dagen. daarna was er nog niks bij 105 dagen!!!!!! ondertussen al naar de huisarts geweest en door verwezen naar een fertiliteitsarts. daar kwam de bevestiging dat ik PCOS heb. door hormonen kreeg ik een onttrekkingsbloeding. we lopen nog in het ziekenhuis, ws. hebben wij maar een heeeele kleine kans om spontaan zwanger te worden omdat het bij mijn man ook niet optimaal is.

ik wil je niet depri maken, hoop dat je er wat aan hebt.

succes.

groetjes lizzy.

hoi Dames,

wat fijn dat jullie zo snel reageren, goede tip van het "menstruatie wanneer kom je nou?"-topic. Het temperaturen geeft me in ieder geval het gevoel dat ik iets kan doen (ookal heb je geen invloed) Dat mijn temp nu aan het stijgen is doet goed.

@lizzy... mijn vriendin had ook PCOS bij haar man zat het ook niet helemaal lekker. En die is na 2 jaar ploeteren en 2 mislukte hormoonbehandelingen spontaan zwanger geworden en inmiddels bevallen van een gezonde dochter!! hou vol hoor!!

groetjes,
Marlijn

hoi hoi,

ja je hoort het inderdaad wel vaker dat het uiteindelijk toch spontaan nog lukt. we zien wel hoe het verder gaat, per keer zien we het wel. we leven wat dit betreft echt per keer dat we naar het zh zijn geweest. niet te veel vooruit denken.

hoi meiden, hier nog iemand met een lange cyclus, gemiddeld 45 dagen.
wat is PCOS???
en bestaat er een middel om je cyclus te verkorten?
ik wil niet naar de dokter toe dus hoop dat jullie me kunnen helpen.

Liefs E

hoi,

PCOS betekend dat je cystes hebt in je eileiders waardoor de zaadcellen het eitje niet goed kunnen bereiken of waardoor het eitje niet kan innestelen, je hebt hierdoor weinig kans om zwanger te raken.

Waarom wil je niet naar de dokter trouwens? Ik vind het prettig dat ik een soort van medisch traject in ben gegaan, dat maakt me een stuk minder gefrustreerd. Zonder dat je gelijk allemaal enger verhalen hoort trouwens hoor, je begint gewoon bij het begin en dat is voor mij temperaturen. Mijn temp is nog steeds hoog trouwens. 37,8 gisteren en 37,7 vandaag terwijl mijn gemiddelde 36,3 is. Ik moet zeggen dat ik een stuk rustiger ben nu ik aan het temperaturen ben, ik kan het beter naast me neer leggen.

Ik raad iedereen aan met een te lange cyclus toch naar de huisarts te gaan. Ik hoor trouwens wel eens verhalen over een homeopatisch middeltje om je cyclus te verkorten theunisbloemolie ofzo. Ik ben daar zelf niet zo van, maar wie weet helpt het, ik ga het in ieder geval niet proberen. Medicijnen kun je alleen op recept krijgen denk ik, de ha moet dan meer weten over je cyclus, temperaturen is daarvoor een goede methode denk ik, dan weet hij hoe het zit met je eisprong enzo.

veel geduld toegewenst allemaal,
Marlijn

Terug
Bovenaan