Lange en onregelmatige cyclus

A

Anoniem

Guest
Ik ben sinds april dit jaar gestopt met de pil. We hebben een kinderwens :) Ik ben ongeveer 14 jaar aan de pil geweest en er destijds aan begonnen omdat ik zo onregelmatig menstrueerde en er doodziek van was. Nu ik gestopt ben komt mijn onregelmatigheid weer terug. En zijn mijn cyclussen ook nog eens extreem lang. 5 maand verder en 2 x ong geweest. De eerste cyclus was 63 dagen en de 2e cyclus was 81 dagen. Hopelijk wordt het nu beter.

nu ben ik heel erg benieuwd of er meer dames zijn die dit mee hebben gemaakt en hoe lang het duurde voordat ze zwanger raakten.

Ik ga nu proberen mijn slijm in de gaten te houden om te zien wat ik daar uit kan halen. Want heb geen flauw idee wanneer mijn eisprong is en of die er uberhaubt is.

Ben erg benieuwd naar reacties.

Hoi Lianne,

Ik ben vorig jaar april gestopt met de pil en had tot december een onregelmatige cyclus. Heb ook zn 14 jr de pil geslikt. In jan ben ik bij de gyn geweest vanwege de onregelmatigheid en bleek ik pcos te hebben. Allerlei onderzoeken enz gehad en tot onze grote verrassing was de pcos (eitjes die niet rijpen/geen eisprong) verdwenen. Dus vanaf mei dit jaar pas voor het echt aan de slag. Was in juli zwanger en dat eindigde helaas in een mk. Ben nu in afwachting vanaf die tijd nog geen ongi gehad..... Het weekend kan ik testen want heb vorig weekend mijn eisprong gehad.

Toen ik heel onregelmatig was had ik eigenlijk geen slijm en voelde ik het ook niet. Had waarschijnlijk ook geen eisprong. Nu voel en merk ik het meestal wel.

Je lichaam is na het stoppen met de pil ontregeld. Kijk het even aan en trek anders aan de bel bij je ha. Het kan best dat er bij jou een oorzaak is van je onregelmatigheid. Wacht niet te lang zonde vd tijd en in dit geval hoef je niet eerst een jaar te proberen.

Ik hoop dat het vanzelf beter wordt!

hi,
met jouw verleden en nu die lange cyclus..
kan je best even met de huisarts overleggen,misschien zegt hij wel dat je het even moet aan kijken,maar hij kan je ook al door verwijzen naar de gyn.
daar mag je zelf ook al om vragen, of het misschien een optie is om de gyn alvast te laten kijken,naar je baarmoeder en eierstokken..

succes.

Hey!

Ik ben in juli 2011 gestopt met de pil na 12 jaar slikken en heb behoorlijk last gehad van ontpillen bleek achteraf door onderzoek gyn. Dat ontpillen zag er bij mij alsvolgt uit:Lange en onregelmatige cyclessen, waar er ook 1 tussen zat van 4 maanden. Die ontpil periode duurde 9 maanden.
Sinds maart zijn mijn cylcessen tussen de 27 en 47 dagen. Helaas ben ik nog niet zwanger geweest.
Ik ben het met ja mama eens wat betreft de huisarts.
Ik wens jou veel succes, zitvlees en geduld toe met je eigen lijf en je kinderwens!

Terug
Bovenaan