Lange folliculaire periode, korte luteale fase en zwanger worden

RVis

New member
<p>Hallo dames, </p><p>Ik heb sinds kort de diagnose pcos gekregen.. Wel zei de arts dat er een kans was dat ik vanzelf zwanger kon worden, al zou dat wat lastiger zijn. Advies: om de dag seks. Mijn folliculaire periode is erg lang, en ik heb een onregelmatige cyclus. Ik heb niet altijd een eisprong volgens hem, maar als ik 'm heb, zou mijn luteale fase goed moeten zijn volgens de arts. Nu heb ik deze cyclus eens gebruik gemaakt van ovulatie testen, en heb ik afgelopen zaterdag positief getest, waarbij mijn vriend en ik de dagen ervoor, en nog twee dagen erna goed geklust hebben. Ik had dus alle hoop dat het misschien wel zou lukken. Nu 5 dagen na mijn ovulatie, ben ik al ongesteld geworden! Niet goed dus. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb dit al opgezocht online, dus weet wat het in houd.. Maar wat ik me afvraag is het volgende... Als ik met clomid zou beginnen, heeft dit alleen effect op het de eerste fase van mijn cyclus of ook op de tweede fase? De "zwemmers" van mijn vriend worden overigens ook volgende week getest. Voor de zekerheid. Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Vast bedankt. </p><p> </p><p>LLiefs </p>
 
<p>Hallo, ik heb ook PCOS en gebruikte clomid. Volgens mij heeft dit geen invloed op de luteale fase maar zijn er wel andere medicijnen die deze fase kunnen verlengen. Mijn arts zei dat als het bij mij minder werd dan tien dagen dat ik dan aan de bel moest trekken en dat ze daar dan mee aan de slag gingen.</p>
 
<p>Oke! Bedankt voor je berichtje. Ik ga heb voor aanstaande woensdag een afspraak gepland met de arts. Eens kijken wat hij ervan zegt.. Ik had gehoopt dat clomid of andere medicijnen niet nodig waren. Hoe lang slik je al clomid als ik vragen mag? Heb je last van veel bijwerkingen? </p>
 
Terug
Bovenaan