Lange LH piek?

Hee!
Ik heb nu al 4 dagen een positieve ovulatietest. Test op meerdere momenten op de dag en de ene een hele dikke streep en de andere keer een wat lichter streepje. Ik gebruik de extra gevoelige testen van sensitest. Heb ik een hele lange LH piek of zijn de testen wat te gevoelig voor mij en moet ik de normale testen gebruiken?
Woensdag had ik rechts onderin m’n buik krampen, dus ik denk dat dit m’n ovulatie is geweest?
 
Goedemiddag,
 
Ik vond de extra gevoelige testen te gevoelig. Idd 4 dagen positieve test, waarvan de ene knalt en de andere niet.
Over gegaan op de normale en bij die duidelijk 2 dagen echt een piek en daarna weer lichter streepje.
 
 
Als je nog nooit de normale testen hebt gebruikt, zou ik die eens uitproberen. De extra gevoelige zijn alleen voor diegenen die met een normale test nooit een positief resultaat vinden, verreweg de meeste vrouwen lukt dat wel met een normale test. De extra gevoelige slaat dan te vaak positief uit en is dan vooral extra verwarrend. Bij ovulatietesten geldt dus zeker niet 'hoe gevoeliger, hoe beter' ofzo, je hebt gewoon de juiste gevoeligheid voor jouw lijf nodig.

Dat gezegd hebbende, kan een LH piek toch wel tot een dag of 5 duren (al is 1-2 dagen veel gebruikelijker), en is het ook mogelijk om langdurig positief te testen als je zwanger bent. In combinatie met een onregelmatige cyclus kan het ook duiden op een verstoring van hormonale balans zoals bij PCOS, maar dan zou je zelfs met een normale gevoeligheid rare resultaten kunnen krijgen. Ik zou dus eerst eens kijken hoe de normale ovulatietesten werken en misschien voor de zekerheid een zwangerschapstest doen. 

Het zou goed kunnen dat je ovulatie al geweest is met de kramp onderin je buik, maar dat is moeilijk te zeggen. 
 
Dankjewel voor jullie reacties! 
Mocht ik deze ronde niet zwanger raken dan ga ik de normale ovulatietesten gebruiken!
Ik ben bekend met lange en onregelmatige cyclussen met het afgelopen jaar een cyclus van 30-40 dagen. Ik zit nu al op cyclus dag 44.. 2 weken geleden ook een positieve ovulatietest gehad dus ik dacht dat ik toen m'n eisprong had. Deze week geen menstruatie te bekennen dus een zwangerschapstest gedaan maar die is negatief. Heb toen ook weer ovulatietesten gebruikt en die liepen deze week weer op en nu al 4 dagen positief. Dacht gister dat de streep weer wat lichter werd en toen vanmorgen weer een knaltest.. Snap er niks van.. Ga er maar vanuit dat ik afgelopen woensdag met de kramp in m'n buik eisprong heb gehad. Ben benieuwd over 2 weken. 
Het zou me ook niks verbazen als ik PCOS heb gezien m'n cyclussen. Maar ik heb een zoontje van 2 jaar dus zwanger dus zwanger worden kan dus toch met zulke lange en onregelmatige cyclussen (had toen  nog langere cyclussen van 50-75). 
 
Terug
Bovenaan