Lange menstruatie/geen eisprong?

Ik vraag me af hoe ik erachter kom wanneer ik een eisprong krijg, aangezien ik zo lang ongesteld ben.
Ben ik wel ongesteld is ook een vraag..
Ik ben nl. de eerste week aan het kwakkelen met een beige achtige afscheiding en voel me in het begin ook pmsserig. Na die week ben ik zo'n 3 dagen echt ongesteld, en daarna nog eens zo'n 3 dagen wat donkere afscheiding.
Het varieert tussen de 8 en 13 dagen, kan ik wel zwanger worden? Hoe kom ik erachter? Klopt het dat je maar een paar dagen per maand, rond/na je eisprong zwanger kunt raken?

Het klopt dat je rondom je eisprong een paar dagen vruchtbaar bent en verder niet. Hoe lang is je cyclus gemiddeld? Volgens mij zegt de lengte van je menstruatie niet zoveel of je wel of niet zwanger kunt raken. Maar ik ben natuurlijk geen arts. Je zou ovulatietesten kunnen gebruiken om te kijken of en wanneer je een eisprong hebt. Ik ben zelf sinds een tijdje aan het temperaturen want ik heb erg onregelmatige cyclussen waardoor het nogal prijzig wordt als ik met ovutesten achter mijn eisprong moet komen. Ik weet niet of je de pil hebt gebruikt en hoe lang je er mee bent gestopt? Als je twijfels hebt over je menstruatie kun je natuurlijk altijd de huisarts bellen en je vraag voorleggen aan de assistente. Heel veel succes met zwanger worden, hoe lang ben je al bezig met zwanger worden?

Hoi Linda,

Ik ben tussen mijn 19e en mijn 30e aan de pil geweest, tot ik enorme plotselinge bloedingen kreeg en bleek dat de pil mijn baarmoedermond te dun had gemaakt en die makkelijk bloedde. Die plekjes zijn toen dichtgelazerd. Daarna heb ik twee jaar een spiraaltje gehad wat ook helemaal niet beviel omdat ik hem voelde zitten. Nu ben ik zo'n twee jaar hormoon-loos en gebruik ik alleen een condoom.. tot 3 weken geleden toen we besloten dat we een kindje zouden willen. We zijn er dus nog maar voor kort mee bezig, maar wil er wel vanalles over weten!
Over temperatuur bijhouden om je cyclus te bepalen heb ik wel eens gehoord, maar hoe gaat dat in z'n werking?
Nog bedankt voor je antwoord :)

Kijk eens op www.fertilityfriend.com. Hier kan je alles vinden over temperaturen maar ook over andere vruchtbaarheidskenmerken. Ik heb er heel veel aan gehad.

Of je menstruatiepatroon normaal is kan alleen een arts beoordelen. 13 dagen vind ik wel erg lang. Bij mij duurt het gemiddeld 7 dagen gemeten van de eerste tot de laatste druppel. Daarvan ben ik dan ook 3-4 dagen flink ongesteld.

Misschien toch handig eerst je temperatuur een aantal maanden bij te houden. Dan kan je zien of je een eisprong hebt en zo niet even langs de dokter te gaan.

Succes!

Ik hou inderdaad ook mijn temp bij op fertilitiyfriend. Krijg je een mooi grafiekje waar dan uit naar voren komt wanneer je eisprong ws is geweest. Je meet iedere ochtend voor het opstaan je temperatuur, dat moet iedere dag op hetzelfde tijdstip. Dit is je basale lichaamstemperatuur. Het grafiekje bestaat eigenlijk uit twee delen, de periode voor de eisprong en de periode erna. Na de eisprong gaat je temp iets omhoog. Ik heb vaak vlak voor de eisprong een dip in temp waarna deze iets omhoog gaat. Ik zit bijv voor de eisprong rond 36.6 (sommige vrouwen zitten lager) en na de eisprong stijgt ie langzaam naar 37 tot 37,3. Bij mij zakt de temp weer op de dag dat ik ongesteld wordt maar bij anderen zakt ie al een of twee dagen daarvoor. Ik houd nu 3 cyclussen mijn temperatuur bij en ik heb elke cyclus nog op een andere dag een eisprong gehad, een keer op dag 18, een keer op dag 25 en nu ws op dag 26. Dus door het temperaturen weet ik dat mijn cyclus erg onregelmatig is en ik kan hierdoor bepalen wanneer ik mijn menstruatie ong kan verwachten.
Ik ben ook altijd een dag of 7 ongesteld, waarvan het dan licht begint en licht eindigd met daar tussenin dan een dag of 3 goed bloedverlies. Succes en de site van fertilityfriend is trouwens wel in het engels......

volgens mij begint de cyclus toch op de 1e dag van je menstruatie? ongeacht of deze nu 4,7 of 10 dagen duurt, de menstruatie..Dat is mij altijd verteld! En hij eindigd op de dag voordat je ongesteld moet worden..

Terug
Bovenaan