Lange menstruatie/geen eisprong?

Ik vraag me af hoe ik erachter kom wanneer ik een eisprong krijg, aangezien ik zo lang ongesteld ben.
Ben ik wel ongesteld is ook een vraag..
Ik ben nl. de eerste week aan het kwakkelen met een beige achtige afscheiding en voel me in het begin ook pmsserig. Na die week ben ik zo'n 3 dagen echt ongesteld, en daarna nog eens zo'n 3 dagen wat donkere afscheiding.
Het varieert tussen de 8 en 13 dagen, kan ik wel zwanger worden? Hoe kom ik erachter? Klopt het dat je maar een paar dagen per maand, rond/na je eisprong zwanger kunt raken?

Het klopt dat je rondom je eisprong een paar dagen vruchtbaar bent en verder niet. Hoe lang is je cyclus gemiddeld? Volgens mij zegt de lengte van je menstruatie niet zoveel of je wel of niet zwanger kunt raken. Maar ik ben natuurlijk geen arts. Je zou ovulatietesten kunnen gebruiken om te kijken of en wanneer je een eisprong hebt. Ik ben zelf sinds een tijdje aan het temperaturen want ik heb erg onregelmatige cyclussen waardoor het nogal prijzig wordt als ik met ovutesten achter mijn eisprong moet komen. Ik weet niet of je de pil hebt gebruikt en hoe lang je er mee bent gestopt? Als je twijfels hebt over je menstruatie kun je natuurlijk altijd de huisarts bellen en je vraag voorleggen aan de assistente. Heel veel succes met zwanger worden, hoe lang ben je al bezig met zwanger worden?

Hoi Linda,

Ik ben tussen mijn 19e en mijn 30e aan de pil geweest, tot ik enorme plotselinge bloedingen kreeg en bleek dat de pil mijn baarmoedermond te dun had gemaakt en die makkelijk bloedde. Die plekjes zijn toen dichtgelazerd. Daarna heb ik twee jaar een spiraaltje gehad wat ook helemaal niet beviel omdat ik hem voelde zitten. Nu ben ik zo'n twee jaar hormoon-loos en gebruik ik alleen een condoom.. tot 3 weken geleden toen we besloten dat we een kindje zouden willen. We zijn er dus nog maar voor kort mee bezig, maar wil er wel vanalles over weten!