Lange nachten

Effe klagen...
Vanacht weer met Damian bezig geweest van 3.00 uur tot 7.00 uur. Om 3 uur werdt hij wakker omdat hij honger had (krijgt 's nachts nog de fles), op zich niet erg maar als hij na die fles maar weer ging slapen maar meneer was klaar wakker. Dus nog even mee  'gespeeld' en daarna in zijn bedje gelegd waarna hij weer begon te huilen. Na 10 minuten (is 's nachts errug lang!) even gaan troosten en speentje gegeven. Ging weer een kwartier goed en weer hetzelfde verhaal en zo tot 6.00 uur en toen weer een fles gegeven, hierna is hij na een half uurtje een beetje huilen toch in slaap gevallen.
Ik ben nu best 'gebroken' omdat dit al enkele nachten zo is. Ben vandaag aan het proberen om hem overdag wat meer wakker te houden maar ja hoe hou je zo'n kleintje wakker, moe is moe.
Hebben jullie hier ervaring mee en eventueel tips? O ja Damian is nu 6 weken.

Groetjes Nancy

Hoi Nancy,

Wij hebben gedaan wat jij ook doet: even troosten en dan weer weg. Toen we er na ik weet niet hoeveel nachten helemaal doorheen zaten, hebben we gewoon een keer alle deuren dicht gedaan en de babyfoon uit. Ik vond het vreselijk zielig maar ik kón niet meer. Sindsdien gaat ze altijd weer goed slapen als we haar in bed leggen, maar het zal wel toeval zijn. Dus zolang je het aankunt maar gewoon blijven troosten, alleen opletten dat je niet teveel aandacht geeft, zodat hij leert dat de nacht is om te slapen en de dag om wakker te zijn.

Sterkte!

Eveline

Hoi,

Ik heb dit ook gehad met Yanick (nu 7,5 week). Precies wat jij omschrijft, ik wil er best 3 keer uit 's nachts voor mijn kind, als hij na het voeden maar weer lekker verder zou slapen. Soms ging het een nachtje goed, en dan weer  een paar  nachten niet. Geen pijl op te trekken.
Maar sinds een week snapt hij ineens het verschil tussen dag en nacht. 3 nachten  achter elkaar ging ie na een voeding om 4 uur gelijk weer slapen (was ik al superblij mee) en de laatste 3 nachten slaapt hij zelfs  door tot 5:30!!!!! Ik durf nog niet te hard te juichen, misschien is dit tijdelijk, maar ik denk dat het echt de goede kant opgaat. Joepie!!!

Hopelijk gaat Damian ook opeens een nacht goed slapen, met of zonder nachtvoeding!

inderdaad, 's nachts alleen maar voeden en meteen weer wegleggen, niet spelen of zo. En dan begint het.... Alleen even kijken of alles goed is, eventueel mobiel even aan en weer weg! En overdag ga je na de voeding (als ie niet in slaap is gevallen...) juist wel even kletsen en spelen!

sterkte!

Sabine

Hallo

Ik ben zelf geprezen met een zoon die vanaf het begin (ervoor, want tijdens de zwangerschap was het ook zo) 's nachts lekker makkelijk weer inslaapt. daarentegen is hij overdag zo wakker als iets... hazeslaapjes en een (korte) langere dut, dat is alles. Hooguit 3 uur over de hele dag. Dus ervaring heb ik zelf niet met baby's die nog geen dag/nachtritme hebben.
Ik heb wel een vriendin die een zoon had die elke nacht een of meerdere uren wakker was, bijna 2 jaar lang. Zij zijn laatst naar een osteopaat geweest. geloven er niet echt in, maar waren radeloos en bereid tot alles. Volgens deze man was er een bepaalde stroming in het hersenvocht door de zware bevalling niet goed op gang gekomen en kon de kleine daardoor niet opnieuw in slaap komen. 2 behandelingen en zij slapen nu al enkele weken lekker door. Geen probleem meer!
Er in geloven of niet... het kan dus werken!
Wij gaan ook met Loek (9 weken). Hij slaapt heel onrustig in zijn bedje. Alleen rustig en ontspannen als hij gedragen wordt, in de draagdoek en op je borst. Volgens ons CB kan het iets met zijn ruggetje zijn, want alle kromme houdingen gaan goed, rechte houdingen niet, zoals in bed. Wie weet...

Succes, want het is erg zwaar zo!

Nou het wakker houden  van gister heeft vannacht resultaat gehad. Hij huilde om 4.00 uur toen de fles gegeven, een schone luier en laten boeren. Na een half uurtje lag ie weer in bed en ik heb hem niet meer gehoord tot half 8, heerlijk!
En zojuist heeft hij ook z'n eerste LACHJE laten zien, mijn dag kan niet meer stuk!

Groetjes Nancy

Hallo meiden

Nou hier nog een gebroken moeder.....danaë slaapt met haar 12 weken ook nog niet door, wel zit ze nu nog maar op 1 nachtvoeding ( dit was de eerste weken 2 )
Heb nu alleen het 'geluk'   dat ze na haar nachtvoeding vaak wel rustig in haar bedje ligt, soms slaapt ze meteen en de andere keer kijkt ze alleen om haar heen of vermaakt zich met iets wat in haar bedje ligt.
Ik doe nu ook net als de meesten tijdens het flessen 's nachts niet erg druk tegen haar.. geef haar de fles en verder praat of speel ik niet met haar en dat gaat wel beter zo.
Ze heeft wel nachten dat ze redelijk doorslaapt dan krijgt ze   ergens tussen 12 en 1 uur 's nachts de fles en dan komt ze rond 6 uur 's ochtends weer maarja ook daar is geen peil op te trekken want de andere keer slaapt ze van tien uur 's avonds tot 3 uur 's nachts haha dus dat zal nog wel ff een tijdje vermoeiend blijven.

Liefs sabrien

Het klinkt alsof hij een flinke sprong heeft gemaakt! Christian heeft ook (niet zo erg) een paar dagen/nachten gespookt vlak voordat hij kon lachen (5 weken oud) en toen was het helemaal over! Dus ik hoop voor je dat de rust is wedergekeerd...
Wat bij ons verder hielp is heel duidelijk laten merken dat nacht nacht is en dus slapen en absoluut NO FUN!! Ging een beetje vanzelf (ik was altijd erg moe en slaperig, dus er kwam geen zinnig woord uit in de nacht), niet praten, alleen licht op de gang, en meteen naar bed, kusje en wegwezen! Mijn slimme zoontje heeft het snel begrepen, na 2 dagen wat "zeuren" sliep hij weer lief verder. En dat doet hij nu nog steeds na voeding van 6:30 uur!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (10 weken)

PS niet schrikken als hij na 1-2 weken goed gedrag opeens weer gaat spoken. Deed Christian ook bij 7-8 weken (2e mentale sprong...)

Terug
Bovenaan