Lange nasleep na miskraam

<p>hoi lieve allemaal,</p><p>Voor het eerst dat ik hier nu iets schrijf. Lees al een tijdje mee op dit forum en ben al zoveel goeie info tegen gekomen dat ik ook maar eens een kansje wil wagen.  Hier mijn verhaal; begin juni heb ik een miskraam gehad met 5 weken zwangerschap. Deze kwam spontaan op gang. De maanden daarna had ik een haperige menstruatie en steeds weer zwangerschapsverschijnselen. Helaas bleven de testen negatief terwijl ik toch echt dacht zwanger te zijn steeds. Na een bezoek aan de verloskundige zijn we doorgestuurd naar de gyn. Die zei dat er nog een klein beetje weefsel zat. Niet voldoende voor een curretage. Moest er gewoon bij de menstruatie uitkomen zei hij. De  verschijnselen paste hier wel bij werd gezegd. Na mijn menstruatie kreeg ik weer zangerschapsverschijnselen afgelopen maand met 5 dagen overtijd, weer helemaal in spanning maar helaas toch weer ongesteld geworden. Inmiddels zijn we bijna 4/5 maanden verder en eigenlijk ben ik zo moe van al die hormonen dat ik het liefst gewoon even niet meer zwanger wil worden.. nu voel ik me voor het eerst weer eens niet zwanger, ook wel heel fijn.  Ik merk dat al die hormonen toch best wel wat met je doen. Ik wist niet dat zo'n nasleep zo lang kon zijn en die hormonen ook geestelijk zijn uitwerking hebben. Is er iemand die hier ook ervaring mee heeft? </p><p>Liefs, Charlotte </p>
 
Hoi Charlotte, wat een rot situatie hoe is het nu met je? Dat zon klein beetje weefsel nog veel met je kan doen he. Had je erg bloed verlies en krampen?
Ik heb afgelopen woensdag 10-10 ook na 5 weken een miskraam gehad heb een vruchtje gezien.. maar ben vanaf die woensdag 3-10 daarvoor al dagelijks bloed aan het verliezen tijdens het plassen nu is het bloeden bijna gestopt. Vanmiddag getest geen geconcentreerde urine en toch binnen enkele sec. Knal positieve test  herkent iemand dit? Hoelang duurde dit bij jullie, ik had al iets lichtere streep verwacht dat mn hcg afnam.
verloskundige gebeld die zegt dat ik vrijdag nog is moet testen dan moet de test lichter zijn.
 
Ik herken de lange nasleep niet, wat vervelend voor je. Kun je nu dan wel zwanger worden? Ze hebben toch ook medicatie die een miskraam kan opwekken, kun je dat niet krijgen? Lijkt me nu we heel lang duren...
Ook ik afgelopen donderdag miskraam met 5 weken gehad. Bloedde 2 dagen en nu al geen zwangerschapssymptomen meer. Heb nog niet getest, ga ik denk ik ook niet doen. Zie wel wanneer ik weer ongesteld word of zwanger ben (zeg ik nu). 
 
Dankje voor je reactie elsiejoy!
ja had ook wel positieve test verwacht maar niet net zo knal als vorige week omdat het zelf is afgebroken dacht ik neemt het hcg ook wel wat/iets af.
Ze willen pas na vrijdag verder kijken vind een heftige rollercoaster zo. Over meerlingen had ik ook gelezen je maakt je zelf echt gek door Google. Zit niks anders op wacht gewoon zonder hoop af lijkt me het beste..
 
En hoe is het afgelopen?
Ik herken het niet van mijn miskramen, was (gelukkig) binnen een week wel van de symptomen af. Pijnlijk als je lijf nog zo zwanger voelt, terwijl er geen vruchtje meer is :(
 
Ja het is verschrikkelijk. Een mk meemaken is al heel heftig Maar dat het daarna nog zolang duurt is iets waar je niet op bedacht bent. En ik merk de omgeving ook niet. Die denken niet eens na over dat het kindje eruit moet laat staan dat je de maanden erna nog met gevolgen zit. Maar het komt goed, echt waar! 
 
Wat een rotsituatie! Miskraam is al rot maar zo’n nasleep helemaal. Ben je 1 keer bij de gynaecoloog geweest of heb je daarna nog een controle gehad of alles er echt uitwas? 
Heb niet hetzelfde meegemaakt maar wel een miskraam met een nasleep van 7 maanden. Mijn hormonen wilde niet uit mijn lijf. Vaak bloedprikken en elke keer dat het weer weinig gezakt was zakte de moed in mijn schoenen. Pas na een maand of 4 na de miskraam begon ik mij weer een beetje mijzelf te voelen en kon ik mij erbij neerleggen dat het in het tempo dat mijn hcg zakte nog wel even kon duren voor ik onder de 3 zat. Heb meerdere miskramen gehad, maar gelukkig maar 1 met een lange nasleep. De omgeving vergeet vaak al snel wat er is gebeurd terwijl je er zelf nog middenin zit. 
Wens je veel succes, hoop dat er gauw iets veranderd. En als je geen controle meer hebt gehad vragen of ze willen controleren of je baarmoeder inmiddels alles heeft opgeruimd. 
 
Terug
Bovenaan