Lange of korte mouw? Genoeg?

<p>Als ik hoor en zie wat anderen in huis halen aan kleding, word ik een beetje zenuwachtig, want wij hebben helemaal niet veel... <br /><br />Met een julibaby, is het dan handig om rompers met korte of lange mouw aan te schaffen?<br /><br />Ik heb nu 5x romper maat 50 en 7x romper 56. Verder een paar broekjes maar geen shirts enzo... Wat is wijsheid? Nog meer aanschaffen?</p>

Ik heb zelf iets teveel gekocht. Maar ik denk dat wat jij heb voorlopig wel genoeg is hoor! Mocht blijken dat dit niet 't geval is zijn ze super makkelijk en snel te bestellen! 

Mijn zoon is nu 4 weken. Ik gebruik veel rompers met lange mouw. En daar afhankelijk van t weer een broekje overheen. Met hitte zoals laatst romper met korte mouw.. in dunne stof.. alle kleding katoen. Wat ik niet gebruik maar wel heb zijn truitjes, en boxpakjes met lange mouw en lange broekpijpen. Ik merk dat in laagjes werken echt het meest handig is omdat het in de ochtend en avond kouder is dan overdag enzo dus je steeds kan anticiperen op de temperatuur zonder teveel gedoe 

Ons zoontje is nu een maand. Hij heeft alleen maar rompers zonder mouw en met korte mouw aan. Daaroverheen een dun lang broekje en dun shirtje met lange mouwen. 1 keer alleen in romper gelegen en paar keer korte mouwen aan gehad.

Onze dochter is morgen drie weken. Ik heb dus al twee keer rompertjes bij gehaald. Met soms twee spuitpoepluiers achter elkaar en af en toe wat spugen gaan er hier soms drie rompertjes door heen op een dag. Ik gebruik rompertjes net korte mouwen onder een shirtje/ truitje en een romper met lange mouwen en een broekje/legging onder een jurk.
s Nachts slaapt ze in een boxpakje met een romper met korte mouwen er onder. Wij vinden dat met verschonen ideaal en het ligt ook lekker voor haar denk ik. Boxpakjes heb ik ook extra gehaald, want die spuugt ze wel eens onder.
Ik heb veel wit, maar bewust ook een roze, grijze en donkerblauwe romper zodat het wat makkelijker combineert met kleding. 
Ik heb dus behoorlijk wat kleding, maar daardoor hoef ik geen halfvolle wasmachine aan te zetten. 
Ik heb dus wel pas toen ze geboren was kleding bij gehaald , gericht op wat we nodig hadden. Ik had bv best veel mutsjes (ook het een en ander gekregen), maar na de tweede dag heeft ze nooit meer een mutsje op gehad...

Oh ja, waar ik ook tegenaan liep... De maten kloppen vaak niet. Vooral bij Hema is de ene romper maat 50 goed en een andere veel te groot. Het wisselt ook nog eens per merk. Handig is om alles even op elkaar te leggen zodat je het kunt vergelijken.

Onze dochter is 4 weken en draagt beide. Korte mouw of hemd variant onder de kleding en s nachts vaak eentje met lange mouwen omdat dubbele laag te warm is. Maat is lastig in te schatten. Hier met 37 weken ingeleid en maat 50/56 van bepaalde merken is nu nog te groot. 

Bedankt voor jullie reacties! We gaan het wel zien dan. En als ik tekort kom, stuur ik manlief wel naar de winkel ;)

Terug
Bovenaan