Lange of korte mouwen?

Mijn zoontje is vandaag precies 7 weken oud en draagt op dit moment overdag een romper met lange mouwen, shirt of trui met lange mouwen, broekje en sokken. Naar buiten een vest er over heen met een dekentje. S’nachts draagt hij een romper met lange mouwen en een pyjama er over. Nu is hij ineens weer heel hard gegroeid en zit hij in maat 62. Hier heb ik veel romper met korte mouwen van en tshirts met korte mouwen. Ik vind het zo lastig om te kijken wat hij aan moet met dit gekke weer omdat ik het zelf altijd heel warm heb en korte mouwen draag. Aan de hand van wat bepalen jullie hoe jullie je kindje kleden?
 
Mijn zoontje van 16 maanden draagt nog een 2 lage lange mouwen en buiten een tussendoor jas. Met 7 weken liggen ze eigenlijk nog heel de tijd. Dus ik zou er voor kiezen om echt nog een korte mouwen romper met iets met lange mouwen eroverheen te doen!
 
Mijn zoon van 9 maanden doet nog steeds korte mouw met lange trui of tshirt lange mouwen aan. Buiten een jas. Wanneer het iets warmer is spijkerjasje. Of hij doet een lange romper met een tuinbroek aan.
 
Zoontje van 3 maanden ligt nachts alleen in pyjama en dun dekentje. Mouwloze rompers shirt lange mouw. Op pad alleen vestje aan. Onze jongen heeft het enorm snel warm.
 
Onze zoon is nu 6 weken en draagt snachts een romper met korte mouwen, shirtje en sokken. Een inbakerdoek en dekentje. Overdag romper met korte mouwen, shirtje, broek en sokken. Buiten nog een vestje en dekentje.
Soms doe ik snachts ook nog wel zijn sokjes uit. Hij is erg snel warm en zweterig!
T-shirts gebruik ik tot nu toe nog niet, pas als het echt warm is. Je kan ook altijd een vestje aan trekken over een T-shirt heen.
Toch vind ik het ook altijd lastig hoor wat ze aan moeten. Onze oudste zoon was altijd koud dus ben geneigd veel kleding aan te trekken bij de jongste. Nu merk ik dat hij echt zweterig is dus daarom kleed ik hem wat koeler.

Succes!

Liefs
 
Mn zoontje van 3 maanden heeft het heeeel snel veel te warm...
Dus korte mouwtjes romper kan prima!'
De tshirtjes zijn idd jammer doordat we niet echt een mooi voorjaar hebben...
 
Romper deed ik altijd mouwloos, vanaf geboorte. Ook midden in de winter. Dat gepriegel met lange mouwen rompers vond ik vreselijk. 2x lange mouwen over elkaar heen vind ik ook echt onnodig.

Een baby zo klein zou ik nu nog wel een lange mouwen shirt aandoen omdat het nog steeds zo koud is. Maar normaal is het eind mei natuurlijk veel warmer. Mijn 2 dochters zijn nu 3.5 en 21 maanden en dragen gewoon korte mouwen, ze zijn uit hun winterkleding gegroeid en ze kunnen prima korte mouwen aan nu, met een lange broek.

Toch zou ik niet teveel lange mouwen meet kopen als ik jou was. Zodra de temperatuur omhoog gaat, draagt je kindje ze de hele zomer niet meer. Hier hebben ze van mei-september eigenlijk altijd korte mouwen aan!
 
Als je veel shirtjes met korte mouwen hebt in 62, kan een lange mouw romper met korte mouw shirt. Werkt hier prima
 
Terug
Bovenaan