Lange slaap baby 2 maanden verplaatsen

Hey meiden,
Even een vraagje.
Mijn zoontje is nu 10 weken en het slapen gaat steeds beter. Hij valt makkelijker uit zichzelf in slaap en slaapt snachts ook langer. Nu is het alleen zo dat hij zijn 'doorslaap' moment vroeg in de avond pakt. Hij slaapt van 7 in de avond tot 3 uur in de nacht. Hoe kan ik ervoor gaan zorgen dat dit een beetje gaat schuiven? Het is niet een hele groot probleem want ik duik nu zelf gewoon om 9 uur het bed in zodat ik ook wat uurtjes kan pakken, maar het zou fijner zijn als hij van 10 tot 6 ofzo slaapt.
Ik heb al geprobeerd om hem om 11 wakker te maken voor zn fles maar hij wordt dan heeeeeel moeilijk wakker en drinkt maar halve fles en valt weer in slaap En de keren dat ik dat geprobeerd heb werd hij gewoon om 3 uur toch wakker.
Soms lukte het hem niet om om 7 uur te gaan slapen waardoor hij tot half 10 wakker was ongeveer en als ik hem dan op bed legde sliep hij wel tot uur of 5. Maar om hem nou wakker te gaan zitten houden 3 uur lang weet ik ook niet of dat goed is.
Misschien hebben jullie tips.
Liefs

Ik denk dat je 2 keuzes hebt.
Je gaat mee in het ritme en schema van je kindje.
Of je gaat er aan knutselen tot je kindje een ander ritme en schema heeft.

Tips daarin heb ik niet voor je ik heb altijd het ritme van mijn kindje gevolgd. En dan idd op tijd naar bed of ook een dutje als de baby sliep.

Ik denk dat je 2 keuzes hebt.
Je gaat mee in het ritme en schema van je kindje.
Of je gaat er aan knutselen tot je kindje een ander ritme en schema heeft.

Tips daarin heb ik niet voor je ik heb altijd het ritme van mijn kindje gevolgd. En dan idd op tijd naar bed of ook een dutje als de baby sliep.

Je zou hem steeds een kwartiertje later in bed kunnen gaan leggen, net zo lang totdat hij in het gewenste ritme zit. En vooral niet opgeven. Net als je denkt het loopt dan komen ze weer in een andere fase. Het hoort er allemaal bij

Je zou hem steeds een kwartiertje later in bed kunnen gaan leggen, net zo lang totdat hij in het gewenste ritme zit. En vooral niet opgeven. Net als je denkt het loopt dan komen ze weer in een andere fase. Het hoort er allemaal bij

Onze dochter is nu 7 weken en sliep een paar weken door tot vroeg in de ochtend. De laatste dagen wordt ze ineens wakker tussen 03:00 en 04:00 uur. Dus dan geef ik haar uiteraard de fles want ze heeft gewoon honger. Voeding dikker maken zou ik niet snel doen aangezien haar darmen daar niet klaar voor zijn. 
het cb adviseerde naar vaste tijdstippen te gaan zodat je de laatste voeding zo rond 22:00/23:00 uur kunt geven en de baby leert daar de nacht daarop te teren. Vandaag voeding om 18:30 uur en haar wakker gemaakt om 22:15 uur. Bibi moest echt wakker worden: dus om half elf was ze klaar voor haar fles. Ben benieuwd of ze nu doorslaapt tot 06:00 uur. Verder laat ik t maar los anders raak je alleen maar gefrustreerd. 
ik begrijp echter wel dat indien je bijna weer gaat werken je van die nachtvoeding afwilt anders kun je de volgende dag niet functioneren. 
Succes iig 

Mijn zoontje is nu 9 weken en slaapt meestal van 23.00-7.00 uur. Heeft jouw baby echt honger 's nachts of is het meer de zuigbehoefte? Ik ging tot een week of 4 terug ook gelijk mijn bed uit als hij 's nachts kwam en verschoonde hem dan en gaf hem een flesje. Toen hebben we het geprobeerd om zijn speentje in zijn mond te doen en vanaf dat moment slaapt hij door. Momenteel zijn we met vakantie en nu slaapt hij nog meer. Gisteravond bijvoorbeeld om 20.00 uur de fles gegeven en hij slaapt nu nog (6.45 uur). Hopelijk zet ie dat thuis door ;-). Al ga ik hem zo wakker maken omdat het anders te lang wordt.
Succes!

Terug
Bovenaan