Lange slaap baby te verplaatsen?

<p>19 weken geleden ben ik bevallen van onze dochter. Een prachtig lief meisje die helaas de hele dag huilde en amper sliep. Toen ze 9 weken oud was is ze ter observatie opgenomen in het ziekenhuis (protocol onbegrepen huilen). Hier werd geconstateerd dat ze verborgen reflux had, dmv andere voeding is dit onder controle en is het huilen bij onze kleine meid ook nagenoeg helemaal gestopt. </p><p>Slapen is nog steeds moeilijk, overdag  doet ze enkel hazenslaapjes van max 1 uur. Nu slaapt ze sinds 2 weken haar nachten wel, maar op een verkeerd moment. Ze valt niet eerder dan een uur of 00:00 in slaap, slaapt dan gerust tot 9:30. Na haar eerste fles kan ik haar weer wegleggen en slaapt ze zo weer door tot 13:30. Haar eerder naar bed brengen resulteert nu nog in uren gillen en vooral niet overgeven aan haar slaap.</p><p>nu zou ik graag deze tijden iets aanpassen, hebben jullie hier wellicht ervaring mee? Alle tips zijn welkom! </p>

Hoi, Hier hetzelfde verhaal. Ook met reflux en zkh opname. Zou het zo kunnen zijn dat je haar 'te laat' weg legt? Hier was dat wel zo. Oplossing voor ons: wakker worden flesje max 1 uur wakker. Bij eerste gaap of wrijven in ogen direct naar bed. Hij vind het fijn als ik dan nog even op zijn kamer rommel zodat hij weet dat we in de buurt zijn. Dan kan hij rustig slapen. Voorheen was ij te laat, en dat resulteerde in krijsen. Wellicht eerst dit proberen en dan pas de tijden proberen te veranderen?  

Mijn dochter is bijna 13 weken en sliep tot voor kort ook pas haar 'lange slaap' vanaf 0.00. dan sliep ze door tot meestal een uur of 7, 8 , om dan direct na de voeding weer in slaap te vallen tot een uur of 11.30 of 12. Ik ben het nu gewoon steeds iets aan het vervroegen... Echt kleine stapjes hoor. Van een kwartiertje of een half uurtje. Gisteravond hadden we een terugkomavond van de Samen Bevallen cursus dus dan is het weer wat rommelig, maar ik heb haar eergisteren om 22.00 naar bed gebracht en ze heeft na de voeding van 7.00 door geslapen tot 10.00. Gisteren dus pas om 23.00 en ze slaapt nu nog na de voeding van 6.30. Vanavond ga ik het tegen 22.30 proberen en dan morgen weer 22.00 en zo door. Succes!

Mijn dochter is bijna 13 weken en sliep tot voor kort ook pas haar 'lange slaap' vanaf 0.00. dan sliep ze door tot meestal een uur of 7, 8 , om dan direct na de voeding weer in slaap te vallen tot een uur of 11.30 of 12. Ik ben het nu gewoon steeds iets aan het vervroegen... Echt kleine stapjes hoor. Van een kwartiertje of een half uurtje. Gisteravond hadden we een terugkomavond van de Samen Bevallen cursus dus dan is het weer wat rommelig, maar ik heb haar eergisteren om 22.00 naar bed gebracht en ze heeft na de voeding van 7.00 door geslapen tot 10.00. Gisteren dus pas om 23.00 en ze slaapt nu nog na de voeding van 6.30. Vanavond ga ik het tegen 22.30 proberen en dan morgen weer 22.00 en zo door. Succes!

Dat lijkt me toch juist een hele fijne tijd? Hier was de lange slaap vanaf 17:00 tot een uur of 02:00 een tijd..ik zou er niet echt wat aan gaan veranderen, grote kans dat het slaapritme van je baby binnenkort vanzelf weer anders wordt... bij ons zijn er op dit moment helemaal geen lange slaapjes meer, max 4 uur achter elkaar. Helaas, maar ook dat gaat vast weer voorbij. 

Terug
Bovenaan