Lange slaapjes in de ochtend

<p>Hoi, </p><p>mn zoontje van 14 wk slaapt van 21/22u t/m 13u. Tussendoor komt ie wel om de 3uur voor een voeding. Na zijn lange slaapje doet ie nog 2/3 dutjes van een uurtje. Nu wil ik graag dat hij lange middagdutjes maakt van 2/3 uur. Maar vraag me af of dat wel nodig is. Zo ja, hoe pak ik dit aan. Graag jullie advies hierover.  </p>
 
Pardon... van 22.00-13.00????? Dat is absurd lang! Dan hoeft je kindje s middags niet veel meer te slapen hoor, dan is ie al een heel eind uitgerust!!!
Mijn dochter is 11 weken. Slaapt van 22.00-8.00. Soms slaapt ze overdag een paar uur achter elkaar, soms zijn het de hele dag slaapjes van maximaal 1 uur. 
Dus een kindje wat zooooo lang slaapt, is echt heel bijzonder hoor! Ook al komt hij tussendoor wel voor voedingen.
Wil je dit veranderen, zul je hem s ochtends wat meer wakker moeten houden zodat hij s middags hopelijk een lange slaap doet. Lijkt me sowieso wel goed om zo wat meer dag/nachtritme in te bouwen, want om 13:00 is het voor jouw kindje 'ochtend', terwijl de dag al half om is!
 
Terug
Bovenaan