lange vingers

Als ik mijn moeder en schoonmoeder moet geloven dan krijgen kleine kinderen '' lange vingers '' als tussendoortje. Vanaf welke leeftijd mag je dit geven? Is er iemand die dit weet? Mijn dochter is 4 maanden oud en krijgt ze nog niet. Volgens mij mag dit vanaf een half jaar worden gegeven.
 
Hi,

zeker niet vanaf 4 maanden, zal denk ik mogen vanaf 9 maanden ofzo? Ik weet het niet zeker omdat ik het mijn kind niet geef, zit zoveel suiker op, ik geef eigenlijk liga koeken, mijn zoontje is nu 19 maanden en krijgt nog steeds liga koeken. Maar goed, ik vindt het zelf niet zo nodig om suiker te geven.

Groetjes,
Lia
 
Ik denk dat in liga-koeken ook wel suiker zit, maar lang zo veel niet als op lange vingers.
Ik geef ze dan ook maar niet, zonde als de tandjes door komen.

Groetjes, Ilona L.
 
Hallo,
Volgens mij zitten er in lange vingers tarwe dus gluten en daar moeten ze volgens mij wel een maand of 8 voor zijn.Liga koeken   zijn gemaakt van soja en dergelijke en dat kan wel eerder.
Groeten Marieke
 
quote: Ilona L schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-12-2005 10:14:37'));

Als ik mijn moeder en schoonmoeder moet geloven dan krijgen kleine kinderen '' lange vingers '' als tussendoortje. Vanaf welke leeftijd mag je dit geven? Is er iemand die dit weet? Mijn dochter is 4 maanden oud en krijgt ze nog niet. Volgens mij mag dit vanaf een half jaar worden gegeven.




Hoi,

Ja, zoiets heb ik ook weleens gehoord. Dat zal 'vroeger' ook wel zo geweest zijn, maar tegenwoordig is 'men' niet meer zo pro-suiker, op welke leeftijd dan ook. Ik denk i.v.m. het krijgen van overgewicht, gaatjes en dat kindjes anders teveel aan gezoet eten wennen.

Je mag (maar hoeft niet) vanaf vier maanden gaan bijvoeden. Je kan idd de Liga vanaf vier maanden geven, daar zitten geen gluten en andere stoffen met allergierisico in.

Smikkel ze voor je kleintje!

Gea
 
Hoi Gea,

Bedankt voor je informatie. Kun/mag je vanaf 4 maanden al liga''s geven? Hoe moet mijn dochter dit dan kauwen?
Het lijkt me doodeng om dit nu al te geven. Of is de liga wat jij bedoelt speciaal voor babý's ofzo?

Groetjes Ilona L.
 
Hoi Ilona,
Ik zou als ik jou was ook niet een hele liga geven daar is ze nog te klein voor.
Wat je kan doen is een banaan prakken en daar een halve liga met een klein beetje roosvice of sinasappelsap door doen.
Wil je echt koekjes en zo gaan geven zou ik wachten tot dat ze goed kan zitten. dan is de kans niet zo groot dat er een kruimeltje naar achteren schiet.
Je kan ook rijstewafeltjes van nurticia kopen hier zit geen zout in en ze zijn lekker klein, dus niet gelijk een grote hap voor zo'n klein kindje.
Tot zes maanden hebben kinderen nog genoeg aan alleen melk en ik zou als ik kjou was niet te vlug met wat anders beginnen. ze kunnen hun hele leven nog snoepen.
Groeten Marieke van Veen mv Rick 2jr en Joost 12 wk
 
Terug
Bovenaan